Förvara rockard upphängd?

Ulrika C

Trådstartare
Jag har tidigare sett en bild på Bukefalos på en shettisrockard som förvarades upphängd på väggen i lösdriften. Jag funderar på den lösningen inför vintern. Har ganska dåligt med utrymme i stall/garagebyggnad. Har däremot en rymlig lösdrift där en del är avstängd för hästarna där jag förvarar halm i storbal.

Nån som har någon liknade lösning som kan bidra med tips eller bilder?
Eller om man bara vrider upp den mot väggen med skaklarna mot taket (har högt i tak, 8 m) och fäster skaklarna i något. Tex gummiremmar av något slag?
Vi kommer troligtvis endast att köra med den på helgerna i höst och inte alls under de månader det är isigt eller snö. Och då får jag helt enkelt lyfta ner den när det inte används.

Tips mottages tacksamt. Vill inte ha den utomhus...

Sv: Förvara rockard upphängd?

är det inte bara att köra inte den i lösdriften och sen ställa upp den med skacklarna uppåt och låta den stå så? vill du inte ha den direkt på marken så kör upp den på en sj-pall eller ha en presenning under.

Sv: Förvara rockard upphängd?

Om det är en "Börjes rockard" så blir det nog tungt att både lyfta upp och lyfta ner den om ni vill ha den hängandes på väggen. Jag hade nog bara kört in den i lösdriften och satt skaklarna mot väggen eller lagt skaklarna på en balk eller liknande.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Ska till våren påbörja byggandet av vår lösdrift där vi ska ha två hästar. Har tänkt ha fri tillgång på foder (med...
2
Svar
22
· Visningar
7 865
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar