Förvara hö?

A

Ashira

Hej. Jaha, nu möglar även mitt hö! :(

Loftet där jag förvarar höet är litet och trångt och med denna värme och fukt som råder nu så har även jag fått börja slänga hö :(

Det blir ju inte bättre av att hästarna kommer in på kvällarna alldeles blöta var och varannan dag. All den varma fukten från deras kroppar stiger ju upp på loftet och det blir skit med höet!

Men nu kom jag på en sak jag kan göra men vill gärna höra era åsikter om det. Funkar det tror ni?

En släkting som bor bara en liten bit från mig har ett stort, torrt och alldeles tomt garage som jag kan få låna. Den varma fuktiga vintern kan jag inte göra något åt men visst måste luften vara mycket torrare i det garaget? Det finns ju inga hästar eller andra levande väsen som avger fukt och värme.

Skulle jag inte kunna lagra höet där på pallar och bara ta med några balar i taget till stallet? Vad tror ni om det?

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag hjälp och råd av er som har bra koll på foderförvaring! Jag var osäker på om tråden skulle ligga här eller under Andra...
Svar
3
· Visningar
2 168
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 730
L
Foder & Strö I går pressade bonden våra balar. Eftersom de var extremt tynga balar i fjol bad vi han pressa 250 kg balar. Tror de vägde emot 350-450...
Svar
9
· Visningar
2 343
Senast: loveisis
·
S
Foder & Strö Hur lagrar ni ert hö som är pressat i småbalar (inte rundbalar)? Jag skulle vilja ha lite tips och även förklaringar om ni orkar på hur...
Svar
9
· Visningar
4 542
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama