Förtvivlad

1887

Trådstartare
Min katt dog under fredagkvällen. En till synes helt frisk 10-årig hankatt. Ena stunden låg han bredvid mig i soffan och myste. Minuten senare var han död, bara sådär. Han rosslade och blev bara slapp i kroppen, det gick så fort. Jag är chockad och så fruktansvärt ledsen. Utöver det så vet jag inte vad jag ska göra av kroppen... Han ligger i en sopsäck i en låda i uthuset. Jag tror inte jag kan begrava honom här då jag bara hyr mitt hus. Kan han ligga i lådan utomhus tills på måndag då jag förhoppningsvis kan ta honom till veterinär för kremering? Eller blir kroppen väldigt äcklig då? Jag har ingen erfarenhet av sånthär...:cry:

Sov gott min älskade vän :heart
13551620_1077589162318899_245186379_n.jpg

Men fy vilken chock! Beklagar.

Har ni ingen kremering i närheten du kan köra honom till?
Tack! Det var väldigt chockartat. Kan inte förstå det.

Finns en smådjurskremering i närheten som dock har stängt helger. Men ska ringa till ett djursjukhus med helgöppet senare idag när dom öppnat för att se om jag kanske kan lämna in honom där.

Jag beklagar sorgen men vilken tur att du kunde få begrava honom snabbt, det hade blivit väldigt äckligt om du inte stoppat honom i frysen tills du kunde få honom kremerad. :crazy: I höstas åkte min mamma och jag direkt till fjällen för att begrava hennes lilla hund efter avlivningen, det tog några timmar att köra men förruttnelsen startar redan efter ett par minuter och hundstackare började lukta innan vi var framme. :arghh:

Min katt dog under fredagkvällen. En till synes helt frisk 10-årig hankatt. Ena stunden låg han bredvid mig i soffan och myste. Minuten senare var han död, bara sådär. Han rosslade och blev bara slapp i kroppen, det gick så fort. Jag är chockad och så fruktansvärt ledsen. Utöver det så vet jag inte vad jag ska göra av kroppen... Han ligger i en sopsäck i en låda i uthuset. Jag tror inte jag kan begrava honom här då jag bara hyr mitt hus. Kan han ligga i lådan utomhus tills på måndag då jag förhoppningsvis kan ta honom till veterinär för kremering? Eller blir kroppen väldigt äcklig då? Jag har ingen erfarenhet av sånthär...:cry:

Fruktansvärt - beklagar förlusten. :cry:

Stor kram!

@1887 Stackars dig! :heart Hur kan det få vara så att ena stunden lever han och i nästa inte. :cry: Eftersom jag själv som du vet förlorade min katt i måndags kan jag ju bara säga att jag vet hur det känns nu. Jag som aldrig varit med om detta innan med något djur vet dock ej hur det kommer kännas sen. Då är det tur att man kan få stöd och råd av andra här.
Så skönt att du fick begrava honom under syrenen hemma. Jag hade ingen möjlighet till det så de blev urna för Katten så får vi se hur det blir sen. Han fick dock ligga på sin favoritplats under syrenträdet här hemma på gården och sova sista dagen innan han somnade in för evigt hemma på sängen.
Styrkekram till dig! :heart

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 943
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 272
Senast: tassel
·
A
Övr. Hund I tisdags hände det som inte fick ske. Min hund och allra bästa vän försvann ifrån mig. Han lämnde jorde livet.. :cry: I sommar...
Svar
14
· Visningar
1 810
Senast: Ammon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama