Förtältsmått

movi

Trådstartare
Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris.

Men vet att jag läst nånstans att man kan gå upp i storlek utan att förtältet blir hängigt.

Husvagnens däck står i samma höjd som trallen, vi kommer att behöva sätta fast förtältet i trallen.

Vilken storlek i förtält kan jag gå upp till utan att det hämger som en säck potatis?

Hobby 540 -99a
 
Har du mätt A-måttet med snöre? Det kanske ger en fingervisning om hur stort det kan vara i praktiken. Jag tänker också att det skulle kunna vara så mycket längre som trallen är hög (på bägge sidor), om du vill fästa tältet på sidan av trallen. Samtidigt är det kanske dumt att inte kunna ställa vagnen/förtältet på nåt annat ställe...
989 borde väl inte vara några problem alls, om du hittar nåt sånt. Annars så har jag sett nedanstående förklaring (men jag vet inte om jag skulle våga köpa ett för litet mått... 😅)

Hur mycket kan ett A-mått diffa?
Isabella/Ventura som främst tillverkar sina a-måttstält i 25 cm intervall säger att deras a-mått täcker ett spann på ca 25 cm. Exempel A1100 passar till vagnar med A1086-1111 (14 cm ner och 11 cm upp).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp