*Kl*
Nedan följer ett stycke ur reglerna.
"Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa."
Smutskastning av en enskild person är inte ok.
Att ha negativa åsikter om en produkt är ok.
Vad som är sant eller inte sant finns det inte möjlighet för varken mig eller moderatorerna att ha reda på. Jag utgår ifrån att de flesta inte litar på en enskild användares "hat" mot en produkt eller företag utan försöker skaffa sig egen kunskap.
Om man anser att en viss transport är dålig och man haft problem med den tycker jag nog att man kan skriva det, men man bör försöka hålla en god ton. Andra har sedan möjlighet att ha andra åsikter om tranporten i fråga.
När man väl pekat färdigt på produktens alla brister tyckar jag nog att man bör ge sig.
Om man skulle ta för vana att ständigt, varenda gång transporten nämns, lägga in samma långa klagovisa, tycker jag att man helt klart är fel ute.
Om man gör en dålig affär, blir lurad eller på annat sätt är missnöjd, anser jag att man snabbast möjligt bör försöka komma underfund med hur man skall gå vidare.
Kanske försöka förhandla fram något med motparten, med eller utan exempelvis juridisk hjälp eller kanske bara strunta i det för att man anser att det kommer kosta mer än det ger.
När man nått någon typ av avslut enligt ovanstående anser jag att man bör försöka lämna det hela bakom sig så fort som möjligt.
Man bör försöka se det som ett avslutat kapitel, detta hindrar en självklart inte från att försöka ta den lärdom det går från det inträffade.