Sv: Förstoppning
Ok. Ditt val, och du får givetvis känna vad som känns bäst för dig. (Jag förstår inte eftersom jag inte reagerat så själv - men alla är inte som jag och det köper jag)
Med tanke på att den ena är riktigt sjuk, och den andra börjar visa symtom, så hade jag nog försökt få tag i veterinär nu. Om det nu är förgiftning t ex, så borde väl chansen att klara åtminstone en vara större ju snabbare du får hjälp?
Hur är det med djursjukhus? Kanske har du inte möjlighet att åka iväg, men det finns ju flera djursjukhus i landet och något/några borde man väl kunna ringa till och rådfråga? Finns väl nån telefonveterinär på Agria eller dylikt, har inte en aning om tider?
Om inte annat så att du har något hum om du kan göra något, restriktioner vad det gäller föda?
Har du någon aning om vad dom kan ha fått i sig, om det kan vara något sånt? Inget "klet" i päls? Hur ser det ut där katterna går ute, jag har ingen aning om hur du bor, kan dom ha kommit åt glykol, råttgift (eller råttor som ätit råttgift?), petroleumprodukter, lacknafta, fotogen, oljor, tändvätska? Finns det nån öppen förpackning eller dylikt i närheten?
Bara gissningar, om du skulle hitta nåt som katterna kan ha varit på så är det säkert lättare för veterinär att ge råd...
Tänker verkligen på dig och kisarna, håller alla tummar och tår för att det går bra!
Förresten, numret till giftinformationscentralen är 08-33 12 31 om det skulle hjälpa.
Lycka till!
Mvh Cissi