Första vet besöket.

mimus

Trådstartare
Min foxterrier har aldrig varit hos veterinären på kliniken.
Jag köpte honom av en veterinär, så alla vacc görs när vi träffas eller i stallet när hästarna ska ha sina sprutor.

Han har varit rejält lös i magen sen i lördags och igår så bestämde jag mig för att åka in för aatt kolla honom.
Han är pigg, men äter dåligt, (har bara fått majsvälling sen i måndags) och luktar illa gör han. (funderar på om han har infl i analsäckarna)

Är det taskigt att ta bort tandstenen på honom när vi ändå är där?
(så behöver jag inte göra det själv)
Eller ska man ta det lugnt med honom iom att det är första gången vi åker iväg till vet?

Sv: Första vet besöket.

Tycker att du gott kan be vet. ta bort ev. tandsten på hunden, när du ändå är där. Tvivlar på att det ur hundens perspektiv spelar så stor roll..

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 593
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama