Första turen med vagn!

Fia-Lina

Trådstartare
Igår var det premiärtur med flakvagnen! Maken har byggt om skacklarna, som var för smala fram vid fästet. I måndags kväll blev dom klara, så igår var det dags!
Tidigare har jag kört lite med timmerkälke, men jag visste inte alls hur hon skulle tycka om vagnen. Tung är den, jag och min kompis fick ta i bra när vi skulle ställa undan den, på ett underlag av singel med ogräs!
Nåja, en tur upp i skogen för att hämta hem ett trädgårdsbord som var kvar på vår festplats blev det. Var kanske ute en kvart, men vilken känsla! Och så hon drog i uppförsbackarna, märks att hon vet hur det ska gå till, även bromsa nerför fungerade utmärkt.
Nu får det bli många små turer för att träna upp muskler och huden under lokorna!
Känner mig fortfarande lycklig i hela kroppen, känner att jag egentligen inte har tid att sitta här på jobbet, borde vara hemma och köra!
Lotta

Sv: Första turen med vagn!

Jag har en nordsvensk, ett sto som är 16 år. Tidigare mycket körd, men jag har inte så stor vana, och har också saknat grejer.
Nu har jag kört varje dag, en tur på ca 40 min i skritt, med lite backar uppför och nerför. Det går bra, hon är lugn och lyssnar bra. Det enda är att hon har lite svårt att vänta på att vi hinner upp i vagnen när vi ska iväg, men det är ingen hets, hon står stilla när jag säger till. Det är mest att hon tycker det är kul, så hon vill iväg.
Vagnen jag har är en gammal flakvagn med trähjul m järnbeslag, så det låter lite på grusväg, men det är inte så farligt, och hon lyssnade bara lite fundersamt första dagen när vi svängde ner på grusvägen, byvägen som det är oljegrus på är tystare att köra på, faktiskt. Jag trodde det skulle vara tvärtom.
Lotta

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka