Förstå sig på STC härstamning/siffror?

pixietail

Trådstartare
Jag ska ha ett varmblod på foder nu (som aldrig blivit startad, han galopperar hellre än travar..) och min stallägare frågade om och var nyfiken på härstamningen, jag blev ett smärre frågetecken, men kollade ändå, och hittade honom:

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=485107

Men jag förstår mig inte ett jota på avelsindex och inavelskoefficienter, eller vad det som jag förmodar är träningsresultat innebär. Vad betyder sådant?

Men jag såg att han hade Nevele Pride i sin stam som morfars far, jag känner igen namnet från en Lena Furberg-serie, det var väl en känd travhäst? :P

Sv: Förstå sig på STC härstamning/siffror?

JAg känner din häst! Känner till rätt mycket om bakgrunden o en hel del fram till försäljningen.....

PM:ar dig!!!!!

Senast ändrad:

Hejsan det finns bra hjälp att få på STC (travsport.se) där kan du skriva in din hästs namn o få fram det mesta.Eller någon i hästens släkt tex mamma eller så.O via där trycka på en "knapp" som heter HJÄLP.Där förklaras allt...Hade ett elände själv med det med min travare men det löste sig där.Min var startade o tävlad mm men du kan kolla där för hjälpen finns..Lycka till!!

+ att om man ändå inte fattar så kan man maila till dom o få svar på sina frågor!
men de mesta står på hjälpsidan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka