Första ridlektionen för terminen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju inte ridit på ca två månader så lite ringrostigt var det. Senaste månaden har jag faktiskt knappt tränat något alls och det märktes i magmusklerna.

Men det känns bra att vara igång igen. Synd bara att det bara blir en lektion i veckan och troligen inget medrytteri heller. Det känns som om tiden och pengarna måste läggas på annat även om det inte är lika kul.

Hästen jag fick idag var samma som jag red halva förra terminen, ett trevligt holländskt halvblod. Gullet höll på att somna totalt i famnen på mig medan vi väntade på att kunna gå bort till ridbanan. På ridbanan var han dock en gnutta piggare än han var i våras. Han har väl kanske vilat lite under sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 375
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
579
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ytlighet i ett förhållande.
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur