Första löp på G eller annat?

sockerdricka

Trådstartare
Hej på er!

Någon med mycket erfarenhet av tikar kanske kan hjälpa mig bli klokare. Min staffetik på 8 månader har varit rumsren under en längre tid men för en vecka sedan kissade hon inne 2 gånger hemma hos en vän som hade haft en hane där innan. Efter det har hon kissat massa fler gånger än vanligt, flera gånger under promenader än tidigare. Idag var vi hos veterinären, och hon kissade även på sig där inne. Jag upplever att hon har svårt att hålla sig och nästan "läcker" ibland fast det inte är meningen att hon själv ens tänkt kissa?

Lämnade urinprov idag och veterinären ringde för en stund sen och sa att urinprovet såg väldigt bra ut och att inget var tokigt där. Jag och min sambo reser utomlands under den här veckan och hunden ska vara på landet hos min sambos mamma under tiden.

Veterinären sa att jag kanske bör utreda detta vidare om det inte blivit bättre efter den här veckan. Kan det vara löp på gång eller något annat?

Är annars rädd att detta på någotvis är ett nytt beteende hon plötsligt börjat med...någon som har erfarenhet och kan ge mig lite tips och råd?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: Lillkin
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: Karolina90
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 611
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar