första lektionen idag

S

sucka

Idag ska jag testa på min första lektion i akademisk ridkonst! Jag vet inte alls vad vi ska göra eller om jag kommer rida någonting. Kanske blir det arbete från marken. Det ska bli otroligt spännande! Det här är verkligen en dröm jag haft länge, bara att få testa på och se om det kanske kan vara något för mig och min häst.

Önska mig lycka till!!!

Sv: första lektionen idag

Kom bara ihåg att alla tränare inte passar alla elever. ;)
Hittar man inte rätt på första försöket kan man alltid göra det på andra eller tredje.

Hoppas det ger dig en hel del. ;)

Absolut, så är det ju alltid. Det kommer bli himla kul att se vad det är för något, det är ju en provlektion så det är ju bäst att inte förvänta sig för mycket ändå. Jag och hästen är nya inom området på så sätt att vi aldrig har tränat för någon. Läst har vi gjort massivs (ja, eller jag har läst:D )

Tackar!:bow:

Kan man kanske få veta vem det är du ska träna för? (pm)
Nyfiken som vanligt. :D

jag är också nyfiken, vem ska du träna för? Pm:a gärna!:)
Magdalena

Spider84 skrev:
Kan man kanske få veta vem det är du ska träna för? (pm)
Nyfiken som vanligt. :D

Jag med! Speciellt som du har en isis, det har jag med.

OA

PÅtal om isiar och AR...en mycket duktig person sa till mig att provrida för en AR instruktör med min isis..då skulle hästen direkt visa om denna tränaren var nåt att ha..stämmer jätte bra!
Isisen töltade:o fastän hon skulle trava och det har hon inte gjort innan!
Sen med nästa tränare så gick hon nästan som en klocka, betydligt bättre:)

Så jag kan hålla med..isisar ha de bästa förutsättningar och är nog en av de svåraste hästraser att träna på...så lite stolt ska man känna sig om man lyckas på en isis me;)

Det är sant. Jag har prövat 5 olika och det gick inte så bra för de 4 första, men den 5:te var superbra, det var det roligaste ridpasset jag ridit på flera år.

Jag kan väl inte säga att det gick bra! Vi började helt från början (tror jag). Är ju helt grön inom området när det gäller ridningen, har bara läst innan.

Min häst behöver slappna av och hitta sin egen balans och få sträcka ut så han får röra på hela kroppen när han går. Det är vad som väntar de två närmaste veckorna, i alla gångarter.

Jag fick även jobba med mina händer att "massera" hans mun med bettet som tränaren uttryckte det. En mycket intressant tanke. Det kändes lättare idag att ta så mjuka plockningar, mer känsla när jag fått lite distans till det hela!

Lektionen var det krångligaste jag varit med om i hela mitt liv!:D Hur gör ni människor egentligen?!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 289
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka