Första-gången-på-länge-övning?

T

Tican

Nu har jag inte hoppat på nästan två månader! Och vi ska kallas hoppekipage.. :rofl: :o Nån som har ett tips på en rolig övning som går att rida i fyra dm snö?! :crazy: Typ nån skojig studs eller kombination, bara för att känna på lite hur det var nu igen.. :)

Serpentin hoppning kankse? Då man hoppar 2 sockerbitar i mitten, lite svårt att förklara men du förstår nog iallafall, alltså inte något hopp på själva bågen utan när man rakställer hästen. :D

En 5½a är alltid roligt tycker jag - trav in på räcke, stigsprång efter 5,5 m - fast du skall helst ha en medhjälpare så att du slipper hoppa av varje gång oxern/stigsprånget skall höjas!
:d

Tror hon menar, att man hoppar på en serpentinbåge. Alltså att man ställer ett hinder i varje båge, eller snarare den
biten av bågen som man rakställer hästen på. Och liksom rider ridvägen som en serpentinbåge men att hindrena står
på det stället i varje båge, där man ska rakställa hästen..

Så uppfattade jag det i af. :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila