skorpannorpan
Trådstartare
Imorgon är min och min dams första tur bettlöst. Hon har aldrig gått utan bett och är skolad väldigt traditionellt som en dressyrhäst. Ferrari i rumpan å det brukar ta en stund innan jag har hela läget under kontroll. Vi tar alltid lite extra skutt innan hon accepterar vad jag ber henne om. Vad ska jag tänka på? Hur reagerade era hästar? Blev det "tjohooo, jag är friiiii" eller blev det, "oj, inget som stör mig i munnen, nu kan jag jobba"? Är väldigt nyfiken på hur detta ska gå men jag känner att jag inte förstår detta med sidepull riktigt. Det är ett micklem med remmen runt nacken jag satsat på, hur hårt håller man? Som vanligt? Behöver jag hålla rörelse även om jag inte har bett? Hihi, dumma frågor kankse men jag kan inget om bettlöst.
Vi ska stänga in oss i ridhuset så jag vet vart jag har henne om jag inte kan få kontroll på henne, men jag vill ju fortfarande ha ett litet hum om hur jag gör!
tacksam!
Vi ska stänga in oss i ridhuset så jag vet vart jag har henne om jag inte kan få kontroll på henne, men jag vill ju fortfarande ha ett litet hum om hur jag gör!
tacksam!