första brunsten?

Z

zillax89

När får ungstona sin första brunst? är nämligen så att min lilla welsh mountain tös på 2,5 år har blivit helt - ja jag känner helt enkelt inte igen henne. Idag fick jag BROTTAS med henne när vi gick förbi en hingst och en valack. Hon visade upp sig och försökte dra sig loss för att ta sig till dom och hon har aldrig reagerat tidigare. Så det gjord emej lite misstänksam. Sen la hon sig ner och rulla sig helt plötsligt?

Kan det vara så att brunsten e påväg..? Eller är det bara vår relation som börjar bli kaosartad?

Sv: första brunsten?

Troligen är hon brunstig ja

Min lilla flicka! fått sin första brunst!!! :love: haha va roligt* men kan man jobba dom som vanligt ändå? som idag hade vi lite hoppning vilket hon brukar tycka e skitkul annras men idag gjorde hon allt på tio minuter och ställde sej sen å glodde på mej som om hon sa "ja, jag vet hur man gör, kan vi gå hem nu?"

Hade tänkt att ta henne till ridhuset och jobba på vår relation där nere, eller ska man bara låta dom vara när dom har sin första brunst? Vi kommer såklart vara själva och de enda vi kommer göra e bara att försöka jobba lite löst och gå/hoppa över nåra bommar....första gången för henne nämligen, som hon kommer vara i ett ridhus.

Vanligt att dom börjar brunsta på sommaren som ettåringar ,men det kan säkert vara individuellt

Det är troligt att hon brunstat innan om hon blir 3 år iår. alla mina ungston har haft sina första brunster redan vid 1 års ålder.

De ungston jag varit i kontakt med har alla fått sin första brunst första vårvintern de fyller ett år.

jaså? jaha, då kanske de bara e jag som inte har märkt det då, var först nu som jag märkte av det, men idag var hon sitt gamla trevliga jag igen så hon kanske bara hade en dålig dag. Men hon betedde sig som en kåtbock igår!

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 219
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 301
Senast: Yrja
·
Y
Hästhantering Hejsan! Jag fick min kille för ungefär 2 månader sen, han var den underbaraste hästen man kunde tänkte sig fram tills igår...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: ymazee
·
Övr. Hund Har ju ett par gånger kommit upp 'men har du bara problem?' ang Viktor, just för jag ju i princip aldrig postar när det går bra och om...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka