Du tänker dig alltså att det öht finns ett "känna sig som man/kvinna". Och att den känslan "bestämmer" att man är man/kvinna. Det är jättekonstigt. Jag har ingen aning om vilken känsla det skulle vara. Jag är jävligt obekväm med könsroller. Känner mig som man/kvinna gör jag inte. De jag har hört uttycka såna känslor omkring mig, är dels väldigt könsrollsnormativa personer, dels transpersoner. Inga andra. Jag har verkligen letat i mitt inre (kanske på fel sätt) efter en sån känsla, men jag hittar inget. Andra människor har sas hittat båda kön i mig, och ingen har någonsin verkat hitta en "riktig" av mitt faktiska kön. Nu kvittar ju det, för "riktighet" finns inte när det gäller kön.
Hur är det med andra saker man känner sig som? Om jag känner mig dum, smart, klumpig, smidig, snäll, generös - betyder det då att jag också är det jag känner mig som? Tex tycker jag att man allt då och då stöter på personer som omtalar sig själva som ärliga och raka, eller som just generösa. Om jag sedan inte upplever dem så, har jag fel då? Avgör ens egen känsla verkligen hurdan man är, oavsett det sociala samspelet med andra?