S

Spatt

Har ni bra tips på hur man kan stimulera en häst som man bara får promenera med. Är snart mer vild än tam är jag rädd för.

Sv: Förslag

Hmmm varför får ni bara promenera?? är han/hon skadad?

Hon har haft hasledsinf. och hovledsinf. Så jag får bara skritta o promenera. Ska på återbesök om 2 veckor. Vill inte skritta henne själv för hon är jätte brallig sen när det är halt så är man rädd att hon ska halka till o skada sig.

Jag har haft en sköthäst som haft hasledinf. och vi fick också bara skritta och promenera. fast på jämnt underlag, och inte för mjukt, eftersom hästen måste kämpa sig genom underlaget då. jag har ridit mycket på hårt underlag, för att stärka benen, bland annat. Det är faktiskt rätt bra. Men jag vet inte hur du gör :confused:

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama