Förslag på kurser! + Instruktörer i Uppsala

G

glee

Nu börjar det verkligen bli dags att anmäla till en kurs! Problemet är att jag inte har så stor koll på instruktörer här, och vill jättegärna ha lite tips. (Några uppsalabor finns det väl här?) Mitt medlemsskap i brukshundklubben har just gått ut så det spelar ingen roll om det är en instruktör därifrån eller någon annanstans.

Jag vet inte heller riktigt vad jag vill gå för kurs, eftersom jag har min första hund och varken hon eller jag vet väl exakt vad vi tycker är kul.

De kurser vi gått är valp, unghund och tävlingslydnad. Tävlingslydnaden var jättekul men vi vill prova något annat också. Lydnad är nog aningens segt för oss.

Så hjälp mig nu, vad ska jag och hunden hitta på? :D

Sv: Förslag på kurser! + Instruktörer i Uppsala

Föreslå gärna kurser, men diskutera inte enskilda instruktörer.

Mvh
Moderator Jadzia

Uj, det tänkte jag inte på. Får väl ta det över pm istället.

Någon här som gått en kurs för Uppsala Hundvänner?

Har gått några kurser med dem. De har varit bra och vi har varit nöjda med kurserna även om de ibland kan vara en aning ostrukturerade.

Gått valp och unghund för Hundens Hus. Nöjd med dem.
Agilitykurs kanske :D ?

Jag har också gått två kurser för dem. Hade du också K.R. som instruktör?
Håller med om att de är bra, men nu vill jag prova någon annan. :)

Agility har jag funderat på, Selma gillar ju att springa och hoppa och allt sånt. Men det blir nog mixkursen hos Uppsala Hundvänner, där får man prova på massa olika saker, bla agility. :)

Okej. Jag får prova själv och se :)

Du får berätta sen hur de var!
Funderar också på agility eller liknande i framtiden!
(Ja, vi har också gått för denne person).

Knivsta BK hade i våras en aktivitetskurs där man fick prova på lite allt möjligt, allt från bruksspår, sök, uppletande till agility mm. Det kan hända att de har en till hösten också, kika på deras hemsida.

Knivsta BK gillar jag verkligen, gick valpkursen för dem. :)
Tyvärr har jag inte möjlighet att ta mig ut dit, annars hade jag jättegärna gått en kurs där.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Lingon
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: farin
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama