Förslag på bytesperiod mellan två foderstater..

E

Egonson

Ska byta från:
2,5 kg Fibergi Bas
0,3 kg Soja
0,1 kg Krafft Protien

Till:
2 kg Nya Krafft Groov
0,1 kg Soja

Har ni något förslag på hur bytesperioden kan se ut, alltså hur mycket man ska ta bort resp. lägga till av Fibergi resp. Krafft per dag fram till man har bytt ut hela givan?
Ger kraftfoder 2 ggr per dag.

Sv: Förslag på bytesperiod mellan två foderstater..

Álin skrev:
Ska byta från:
2,5 kg Fibergi Bas
0,3 kg Soja
0,1 kg Krafft Protien

Till:
2 kg Nya Krafft Groov
0,1 kg Soja

Har ni något förslag på hur bytesperioden kan se ut, alltså hur mycket man ska ta bort resp. lägga till av Fibergi resp. Krafft per dag fram till man har bytt ut hela givan?
Ger kraftfoder 2 ggr per dag.

när jag byte mitt foder, tog det 2 veckor, men då var det från Krafft grund till krafft groove, alltås ingen större skillnad, så hade jga vatt du hade jga nog vant in det nya fodret i allafall 3 veckor, kankse ännu mera, sen börja ge det helt. jag började men en halv dl i några dagar, sen 1 dl någon dag sen 1½ några dagar osv. lycka till :banana:

Sv: Förslag på bytesperiod mellan två foderstater..

ett halvt kg per vecka kan du byta ut, det tar två veckor för magen att tillgodogöra sig fodret helt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 995
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har fått Kraffts Low Starch Musli rekommenderat till extremt svårfödd häst men försöker läsa på om det och bilda mig en egen...
Svar
6
· Visningar
1 919
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 500
Senast: Irival
·
Foder & Strö Äntligen fått analysen som jag väntat på. Per kg foder är det 8,1 Mj och 20 smrp :eek::crazy::nailbiting: Riktigt katastrofalt med andra...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama