Förskoletid som timvik

Mirre

Trådstartare
Jag jobbar i nuläget som timvikarie och vi har hitills haft dottern på förskola 15h/vecka. Nu krockar våra arbetstider för mycket för att det ska funka, så måste ändra till betalplats så vi kan sätta in de tider vi jobbar på. Men hur mycket omsorgstid ska man skriva in? Ska man skriva heltid fast vi nog inte kommer ha det fullt ut? Och hur många timmar blir det i veckan då? 🤔
 
Jag jobbar i nuläget som timvikarie och vi har hitills haft dottern på förskola 15h/vecka. Nu krockar våra arbetstider för mycket för att det ska funka, så måste ändra till betalplats så vi kan sätta in de tider vi jobbar på. Men hur mycket omsorgstid ska man skriva in? Ska man skriva heltid fast vi nog inte kommer ha det fullt ut? Och hur många timmar blir det i veckan då? 🤔
Hör med förskolan hur ni ska göra? Här vill de att man hellre skriver längre dagar och hämtar före utsatt tid/lämnar efter utsatt tid.
Tänker också att om du jobbar som timvik kan du bli inringd med kort varsel? Då är det ju bra att veta att det finns plats på förskolan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 026
Senast: Amha
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 522
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 483
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp