Försäkringskassan..

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

Sitter här och funderar för jag har ensam vårdnad om bebisen som kommer men då ska väl inte pappan ha föräldralediga dagar mm? Men vilket nummer ringer man för att meddela detta?

Sv: Försäkringskassan..

Ring försäkringskassan och fråga, men åtminstone har det varit så här tidigare att om man inte är gifta så får mamman alla dagar så länge som det inte är underskrivet papper om gemensam vårdnad på sociala.

du får nog dagarna automatiskt....och då faderskapet ska skrivas på så skriver du ju inte under delad vårdnad... tror FK får papper från familjerätten automatiskt? Om du ringer FK och dom har reggat moderskapsintyget och allt så borde du ju kunna få höra allt om antal dagar och så vidare?

Jag har ju redan fyllt i papper för faderskapet och har ensam vårdnad..
Men även skickat in papper för föräldrapenning.. äsch ringer på mingad och frågar :p säkrast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur funkar det med sjukskrivning när man har bebis om den andra föräldern inte kan ta ut föräldraledighet? Finns det någon lösning? Ska...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka