Försäkringsfråga

kolblakkur

Trådstartare
Om en katt blir utskriven från klinik och sedan behöver åka in och bli inlagd igen akut dagen efter utskrivning, återställs den utnyttjade veterinärvårdsförsäkringen eller tar den bara vid igen där den var vid utskrivning?

Sv: Försäkringsfråga

Beloppen återställs 1 gång/år i och med att försäkringsperioden förnyas, och självriskperioden brukar nog ligga på 3-4 månader. Eller jag kanske har missuppfattat frågan?

Sv: Försäkringsfråga

Jag är också lite osäker på hur du menar. Men jag tror du får ny rörlig självrisk, den fasta betalar du periodvis (Agria har 125 dagar tror jag) så om det inte är mer än 125 (eller vad ditt bolag har) dagar sen du betalade den fasta självrisken så är det bara den rörliga du betalar. Om du inte har IF, då gissar jag att allt över 2500 är gratis inom självriskperioden.
Skulle det finna sig så att försäkringsåret tar slut mitt i, så får du börja om. Och har du gjort av med hela försäkringsbeloppet (mina har 50.000, beror på vad du har bestämt) på första gången katten var inlagd så får du inget mer förrän ditt försäkringsår är slut och nytt börjar.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
928
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
230
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024