Försäkringsfråga

kolblakkur

Trådstartare
Om en katt blir utskriven från klinik och sedan behöver åka in och bli inlagd igen akut dagen efter utskrivning, återställs den utnyttjade veterinärvårdsförsäkringen eller tar den bara vid igen där den var vid utskrivning?
 
Sv: Försäkringsfråga

Beloppen återställs 1 gång/år i och med att försäkringsperioden förnyas, och självriskperioden brukar nog ligga på 3-4 månader. Eller jag kanske har missuppfattat frågan?
 
Sv: Försäkringsfråga

Jag är också lite osäker på hur du menar. Men jag tror du får ny rörlig självrisk, den fasta betalar du periodvis (Agria har 125 dagar tror jag) så om det inte är mer än 125 (eller vad ditt bolag har) dagar sen du betalade den fasta självrisken så är det bara den rörliga du betalar. Om du inte har IF, då gissar jag att allt över 2500 är gratis inom självriskperioden.
Skulle det finna sig så att försäkringsåret tar slut mitt i, så får du börja om. Och har du gjort av med hela försäkringsbeloppet (mina har 50.000, beror på vad du har bestämt) på första gången katten var inlagd så får du inget mer förrän ditt försäkringsår är slut och nytt börjar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
460
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
744
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp