Försäkrings fråga

T

Team Erbine

Ska nu försäkra min nystartade hästverksamhet och funderar på övriga försäkringar för familj och djur.
Lite råd hade varit bra eftersom jag känner att det är en hel djungel att hålla reda på.:confused:
Är själv försäkrad via facket/folksam hästarna i Sveland, har haft förra firman i länsförsäkringar och har även själv varit extra försäkrad i Trygghansa just pga att man utsätts för extra risker när man jobbar med hästar. Pojken har föräkring genom dagis .
Rörigt är bara förnamnet.:crazy:
Jag och min sambo har pratat om att det kanske vore smart att samla allt på ett ställe. Men frågan är var får man ut mest osv.
Eftersom man är med i facket får man ju erbjudande om att försäkra resten av familjen och då jag är gravid har man fått erbjudande från Trygg Hansa.

Det vi vill ha är ju bra försäkring för familjen samt företaget och hästarna.
Länsförsäkringar har ju med Agria bra erbjudande för häst och ryttare. Jag är så förvirrad. :confused:

Sv: Försäkrings fråga

Varför frågar du inte era nuvarande försäkringsbolag vad de kan erbjuda för helhetslösning och kollar vad premien hos respektive blir?
För oss var LF billigast när vi skaffade huset och sen har det löpt på. Numer har vi också "Säker Gård" vilket ger rabatt på gårds och hästförsäkringarna.

Jo det blir väl så man får göra men vissa företag har inte hästföräkringar och nått annat har inte personförsäkringar så det är lite rörigt.
Vi får se vad vi kan få för erbjudande:smirk:

De tre stora bolagen, IF, folksam och länsförsäkringar är de som nog kan erbjuda kompletta lösningar.

Kanske även sveland?

Har du verksamhet kanske avbrottsförsäkringar kan vara intressanta?!
Ställ en offertförfrågan och låt dem räkna så kan du lätt se var du vill gå vidare - och slipper "jobba" för mycket ;)

Vi har rensat rejält: bil, släp, gård, jag, hästar etc är nu under samma bolag. Lite lättare att ha koll på allt.

Ja jag får sätta mej och skriva ner vad som jag har försäkrat och vill försäkra och sätta mej och ringa runt för en offert det är nog en väldigt bra ide.
:)

Men hur är det med att byta till samma. Kan man bara byta från ett till ett annat så där ? Har för ett tag sedan försäkrat nya bilen i hos folksam. Kan man bara ringa och säga att nä nu vill jag ha länsförsäkringar istället?
Är det inte typ bindningstid på ett år eller hur funkar det?:confused:

Skicka ett mail/ word-dokument, då är ju chansen större att du får svar på "samma" frågor så det blir lättare att jämföra.

Vet inte hur det blir med överföringar/ uppsägningar, men det kan du ju kolla. Annars tar det ett tag, men att du successivt för över alla under kommande år i allafall. Nån gång måste man ju ta tag i det om man vill förändra situationen.

Jag glömde ... "känn också av" bolagen och svaren/servicen. Är det inte bra när de *kan* få en ny kund så lär det inte förbättras senare, om försäkringen behöver användas.

Senast ändrad av en moderator:

Jo det är sant. Kan tänka mej att man får byta allt eftersom på de som ärganska nytecknade.
Vi får se hur det går.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 803
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Vilket bolag har ni som driver verksamhet? Länsförsäkringar verkar ju onekligen insatta i hästverksamhet, men Agria vill jag undvika...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: athena
·
Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 602
Övr. Hund Ska ringa försäkringsbolaget på måndag så fort det öppnar, men undrar om någon vet, för det kan ju ändå hända något på ett dygn om man...
2
Svar
20
· Visningar
5 298
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar