Sv: Försäkring..
Själv har jag If på min weimaraner, eftersom de har bar villkor och är billigast för mig. jag har 1500 i självrisk + 25% och betalar 1385 kr per år. Nu blev jag osäker på hur hög min veterinärvård är, men jag har extra vetvård iaf. Liv är 8000.
Labben har vi alltid haft i Agria, men den är dubbelt så dyr, och det menar jag verkligen, tror den är uppe i 2700 kr eller något sådant... Men Agria ersätter varken för fästingsjukdomar eller allergiutredning exempelvis, något som iaf If gör och jag tror även de andra bolagen.
Blandisen är i Folksam, dock har jag ingen koll där förutom att jag vet att hon är billig eftersom vi aldrig behövt använda försäkringen *peppar peppar*.
If har alltid ställt upp för mig iaf, även Agria, men jag skulle aldrog sätta någon av mina hundar där nu eftersom de väldigt dyra och sållar ut vad de ersätter...
Har precis genomgått en kostsam allergiutredning och jag är väldigt glad för att försäkringsbolaget ersatte det, kostnaden är (inkl. medicin) uppemot 6000 kronor...
//E