försäkra under graviditet?

Cilla

Trådstartare
bör man göra det?
eller kan man vänta till barnet är fött?
och varför ska man egentligen försäkra dom? har dom inte skydd ändå?
hur har ni gjort?
för & nackdelar?

tänker på den lilla tjejjen som inte fick försäkras, pga UVI och att mamman hade försäkrat i magen. försäkringsbolaget ville inte förlänga försäkringen innan de utrett om UVIn gav bestående men, men det roliga i det hela är att om mamman försäkrat barnet direkt det blev fött, så hade det aldrig varit snack om att bäbisen var försäkrad, men bara för att hon ville ta det säkra före det osäkra, så missade hon försäkringen.....

detta är ju en djungel värre än barnvagnar. :crazy:

Sv: försäkra under graviditet?

Privat försäkring skaffar man om man vill ha möjlighet att få ut extra pengar vid sjukdom/skada. Vissa sjukdomar/skador kan ju medföra lång sjukhusvistelse, anpassning till funktionshinder hemma, permanent nedsatt arbetsförmåga osv. och då kan det ju vara bra att ha ett extra ekonomiskt skydd men barnet är ju skyddat via den allmänna sjukvårdsförsäkringen. Vård får barnet och man kan ansöka bidrag om anpassning till funktionshinder, man kan pengar från FK för att vara med barnet under sjukhusvistelse osv.

En privat försäkring kan ge en "bonus" om något skulle hända.

Om man försäkrar under graviditeten eller när barnet är fött väljer man ju själv, men föds barnet med någon sjukdom/skada kommer man inte kunna försäkra på riktigt samma villkor som om det vore försäkrat sedan innan. Vi försäkrade mig, barnet och pappan under graviditeten men vi var tvugna att meddela att barnet fötts inom 24 timmar efter förlossningen för att barnförsäkringen skulle fortlöpa normalt (vill jag minnas iaf).

Sv: försäkra under graviditet?

Jag tycker inte det är något att tveka över, försäkra dig och magen och direkt bebis är ute ring och gör om det till barnförsäkring. Försäkring är jätteviktigt om något inträffar under livets gång som medför ekonomisk eller fysisk invaliditet. Jag vet bara en som fått nej på barnförsäkring men det barnet kom extremt prematurt och då måste dom vara sjukdomsfria 2 år innan man kan prova igen. Kom även ihår att kolla igenom vid varje årsförnyelse villkoren kan ändras, jag har fått försäkra upp 2 gånger för jag vill ha maxat på allt! Då kräver de bara hälsodeklaration!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka