Försäkra fostret vid 45 d?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gutte08
  • Startdatum Startdatum
G

gutte08

Kan man försäkra fostret efter 45 dagar? Vad kostar det ungefär? Får man då ut pengar om stoet inte är dräktig vi 90 dagar?

Går i valet och kvalet vad jag ska göra, det är nämligen att jag inte vet om stoet har tagit sig, har på inrådan av seminstationen inte kollat än utan vi 45 dagar, men kan man vänta tills 90 dagar, då jag då måste betala hingsten?:confused:

Sv: Försäkra fostret vid 45 d?

Försäkringen ersätter om du kan bevisa att stoet förlorat ett foster. Dvs om du dräktighetsundersöker nu och försäkrar och fostret är borta om du undersöker vid 90 dygn, DÅ får du ut pengar.
Är hon inte dräktig nu så är det bortkastade pengar att teckna en försäkring.

Hos A*ria betalar man 20% på "liv"-beloppet när man tecknar försäkring mellan 45-90dygn. Efter 90dygn kostar den 15%

Alltså vill du teckna för 10.000kr så kostar premien 2000 eller 1500 beroende på när du tecknar försäkringen.

Du måste ha ett veterinärintyg från samma dag du tecknar försäkringen, du kan alltså inte teckna den i förväg eller efteråt, inte ens en dag hit eller dit godtas.

ULar du på 45 och hon är dräktig då och du tecknar försäkringen så får du ut den om hon är tom vid 90dygn. Då måste du skicka in ett intyg på att hon är tom.

Pst, man FÅR skriva ut bolagets namn, det spelar absolut ingen roll om du maskerar bokstäver eller inte!
Det är inte mer reklam att skriva Agria eller Krafft än att skriva att du äger en Volvo eller har en Stiga gräsklippare....
Däremot om du börjar propagera för att något av det är bäst, så börjar vi kanske närma oss reklamhållet...

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 621
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Novalisa
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 725
Senast: Karamello30
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
6 364
Senast: 360
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2