Förrymd shettis i foderlåren

mazariin

Trådstartare
Är inte hundra på att jag lägger detta rätt nu, men det har ju åtminståne med foder att göra.

Idag steg jag intet ont anande in i stallet, och vad får jag se? Jo, fröken shetlandsponny står lös i stallet, och värst av allt; hon står med huvudet nerkört i foderlåren! :eek: Halvblodets müsli-liknande foder (vet inte vad det heter.. :crazy: ). Har ingen aning om hur mycket hon hunnit få i sig eller hur länge hon stått där och smaskat!
Låren brukar alltid vara stängd, men självklart hade någon glömt den öppen just idag..
In med busungen i boxen och ringer ägaren, som tar det hela med ro. Själv är jag ganska orolig, tänk om min lilla älskling får kolik eller fång eller vad som helst!!
Hon hade stått ute på gården i sin långa longerlina fastbunden i staketet, och på något sätt lyckats få upp haken! :confused:
Var ute och joggade lite med henne senare, hon verkade må bra. Skall ut igen imorgon och kolla upp henne, tills dess ser ägaren till henne.

Har någon annan varit med om något liknande? Vad kan hända ifall hon fått i sig på tok för mycket?

Sv: Förrymd shettis i foderlåren

Under en tävlingshelg kom min häst lös i stallet och åt upp foder och hö för ca 12 tävlingshästar!!!!!! Trodde att nu var nog hennes sista stund kommen......det enda som märktes på henne var att på em hade hon ovanligt mycket gaser i magen(tur). Hoppas att det inte vart något trots att hon mumsat i sig lite X-tra.
Däremot reagerar jag när du skriver att hon satt fast i longerlina i staketet!!! Livsfarligt och dessutom förbjudet!!!!

Sv: Förrymd shettis i foderlåren

Hejsan!
Hoppas det slutar lika väl för min lilla tjej. Tror inte hon hunnit få i sig så pass mycket som din iallafall!

Jo, det är många som reagerar på det. Kan dock lova dej att shettisen är den absolut lugnaste hästen jag vet, har aldrig varit med om att hon skulle blivit rädd för något under de tre åren jag skött henne, och ägaren har haft henne 7 år och har samma erfarenheter. Trasslar hon in sig (vilket i princip aldrig händer, hon har full koll på sin lina) så klarar hon oftast t det själv, eller så står hon snällt och väntar.
Nu var det ju inte det här tråden handlade om, men var ändå tvungen att förklara. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka