Förrätt - ge mig tips

YaHilweh

Trådstartare
Vi sk bra med på cykelfest på lördag. Igår blev. I tilldelade förrätt. Det kommer 2 par som för oss är helt okända. Vi ska bjuda på förrätt. De allergier vi har att gå efter är min celiaki (gluten). Samt att sambon inte äter ost, så getost går tyvärr bort.

Jag tänker att vi vill ha något lite matigt. Då det dröjer lite tills vi ska befinna oss på nästa ställe med 4 nya personer och äta huvudrätt. Det kan bli ganska mycket cyklande där emellan.

Så era bästa tips på förrätter?!
Ej toastskagen!

om jag förstår dig rätt så är det något som ska vara relativt enkelt att ta med sig utomhus i kylväska?

Färska vårrullar(förutsatt att du kan äta rispapper) med grönsaker lax/kyckling gott att dippa i koriander och citronsås, kan göras så matiga du vill beroende vad du stoppar i dem.

Du kan göra glutenfria små knyten med olika fyllningar eller köpa glutenfria tortillas och antingen göra laxrullar med pepparrot, gurka och färskost (om han äter det) och ha en kall grön ärtsoppa i små glas eller göra quesadillas går säkert att göra dem utan ost men det är lite meckigare att få dem att sitta ihop.

om jag förstår dig rätt så är det något som ska vara relativt enkelt att ta med sig utomhus i kylväska?

Färska vårrullar(förutsatt att du kan äta rispapper) med grönsaker lax/kyckling gott att dippa i koriander och citronsås, kan göras så matiga du vill beroende vad du stoppar i dem.

Du kan göra glutenfria små knyten med olika fyllningar eller köpa glutenfria tortillas och antingen göra laxrullar med pepparrot, gurka och färskost (om han äter det) och ha en kall grön ärtsoppa i små glas eller göra quesadillas går säkert att göra dem utan ost men det är lite meckigare att få dem att sitta ihop.

Jag behöver inte ta det med mig. Det kommer personer hem till mig och äter. Sedan cyklar vi vidare till nästa, efter att vi ätit 😃

Räkcocktail med mango och avokado. Går ju att göra stora så står man sig en stund. Finns massa recept om man googlar.

Annars någon soppa, om ni gillar det. Smidigt att göra till många också. T ex grön ärtsoppa eller linssoppa eller så. Med en rejäl klick creme fraiche på så blir det matigare.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 327
Senast: GardenAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA