Förnyar Utmaningstråden! (Klickeridioti)

missjackpot

Trådstartare
Tycker att de var tråkigt att den tråden dog ut, så jag tänkte väcka liv i den igen.
Tanken är samma som förra gången. Ett nytt trix presenteras på måndagen och den som först lägger ut en film på avklarat trix på söndagen får bestämma nästa veckas trick.

Risken är stor att de kommer samma trix igen, men de går alltid att modifiera så använd fantasin!!

Jag tänkte att vi kunde mjukstarta med exempelvis sitta som en ekorre. Min tanke med de är att man kan ge kommandot "upp" (ge upp) för att sedan kunna säga "pang" (spela död) så de blir en kedja :idea:

Hoppas ni är några som är sugna på att haka på!!!:laugh:

Sv: Förnyar Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Jag misstänker att man inte får vara med om hunden redan kan tricket? :angel: För visst är det såhär du menar?
38506_1496045052249_1567794103_31214888_3736781_n.jpg

oooh okey. Jag fuskade lite när jag tränar in detta.
jag började med att sätta honom sen höll jag en godis över honom så att han lättade med frambenen. Klickade gav godisen, gjorde de några gånger sen vänta jag ut för att se om han förstod vad de var för beteende jag var ute efter. När han började lyfta båda tassarna klickade jag osv. Ökade svårighetsgrad hela tiden innan jag klickade. (vid olika tillfällen).
När han självmant erbjöd ekorresittet så la jag till kommandot. Nu tränar vi detta på andra platser än hemma, exempelvis på promenaden så att han blir signalsäker :)
Finns säkert bättre sätt att träna in de på men så gjorde jag :)

De är precis så jag menar :) :love: Jooooo klart du kan va med. Jag hade tänkt mig en kedja på detta :) så träna på att spela död från denna position eller kanske fantisera ihop en egen modifiering av trixet ?! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka