Förneka eller vad?

I

Idasagare

Hur kan jag som mamma uppmuntra och/eller tillåta mina flickor att hålla på med ft? :crazy:

Länk till senaste (?) olyckan

Frimärkssamling verkar mycket lugnare :eek:

Sv: Förneka eller vad?

Jag tränade med min ponny o har även gjort de lite med min häst, försökte mig även på att starta en debutant med min häst. jag tycker det är jätteskoj! men min mamma tycker inte samma sak! Hon försöker alltid uppmuntra mig till att tävla dressyr istället... :) Men jag tror att så länge man har en bra och pålitlig häst/ponny och en tränare som är duktig på att lära ut så kan man iaf börja med att träna terräng. Det finns ju oftast jättesmå hinder...

:cry:Ledsamt och tragiskt.Vad de inte skriver så särskilt ofta är att intresset för sporten har ökat i en nästan explosionsartad fart de sista åren.Just pga att det är en optimal utmaning,att bemästra hästen i dressyren,terrängen och banhoppningen.
Läste detta i texten om flickan som nu omkom i USA;

Lambert said Brennan was a "very bold rider" who "wasn't scared of anything." In a show held in Georgia a few months ago, Lambert said, Brennan had a leg injury but she kept on riding.

Denna typ av "tuffhet" och beslut att i alla lägen,fortsätta tävlingen,tror jag kan resultera i olyckor.Naturligtvis en viss portion av djärvhet måste finnas i varje ryttare,men djärvheten kan också användas på ett annat vis.Att veta när det är läge att bryta-inte starta-gå ned en klass e.tc,e.tc
Jag ser fram emot de gula flaggornas intåg på våra tävlingsplatser.

Nu skall jag ut i trafiken,på cykel,känns inte helt säkert det heller:eek:

För min egen skull...
jag "köper" varje anledning som man kan hitta.. :idea:
Jag accepterar inte att " det var en olycka". Något/någon MÅSTE ha gjort fel. :crazy:

I detta fall var det så klart hästens "fel". Hade den inte brutit nacken och kroppen landat på ryttaren så..

Jag tränade med min ponny o har även gjort de lite med min häst, försökte mig även på att starta en debutant med min häst. jag tycker det är jätteskoj! men min mamma tycker inte samma sak! Hon försöker alltid uppmuntra mig till att tävla dressyr istället... :) Men jag tror att så länge man har en bra och pålitlig häst/ponny och en tränare som är duktig på att lära ut så kan man iaf börja med att träna terräng. Det finns ju oftast jättesmå hinder...

Fast det är jag som lurat in mina barn på denna väg. Det är jag som är skyldig OM något händer. Jag har köpt hästar, uppmuntrat etc :eek:
och olyckorna händer ju inte bara i större klasser. Tvärtom.

Jag har aldrig uppmuntrat till att tävla i dressyr, förutom för att träna inför ft då såklart. Dressyr är sååååååååå trist, oavsett om det är LB eller MsvB. Möjligen högre klasser och enstaka ekipage. Och anledningen att det är lättare (slipper bära och bygga) att vara med som förälder på dressyrträning håller väl inte.. Kanske vi saknar snygga/söta/trevliga dressyrtränare? :idea: (förlåt Sylvia :rofl:)

*suck* Jag har bara djupare funderingar idag, nyvaknad från mitt ide. :o

och mina flickor gör något de älskar :love:

Senast ändrad av en moderator:

Fast det är jag som lurat in mina barn på denna väg. Det är jag som är skyldig OM något händer. Jag har köpt hästar, uppmuntrat etc :eek:
och olyckorna händer ju inte bara i större klasser. Tvärtom.

*suck* Jag har bara djupare funderingar idag, nyvaknad från mitt ide. :o

och mina flickor gör något de älskar :love:

Tur att du är nyvaken då, för det är då inte mitt fel att de har börjat med fält.... :o :o kanske lite.... :angel:

Tur att du är nyvaken då, för det är då inte mitt fel att de har börjat med fält.... :o :o kanske lite.... :angel:

Tack! onekligen så är där fler skyldiga. Gör det lite enklare för mej att tänka. :)

Nightrunners_noya (som lånade ut hästar i början och alltid peppar), dinosaur (säkerligen mest skyldig eftersom hon lämnade Flickan till oss) och Olgaklara som faktiskt sålde Flickan till Dinosaur så hon är indirekt skyldig fast sen har hon ju peppat och haft sej så skyldig är hon. :rofl:

Flickan är hästen som lärde Olgaklara en massa... :devil:

sen får vi inte glömma Lines roll. Norskan som kom som en vind och peppade och gav en massa "tro". Utan henne så hade det varit platt..

Det innebär att jag som mamma inte har någon som helst skuld till att de börjat/fortsatt så jag kan gå ut till 26-åriga Flickan och berätta att hon inte heller behöver vara orolig. Det är hennes fd ryttares fel..:idea:

Jag är definitivt en sån som är skyldig.... och efter Bollnäs i somras var det ett tag outhärdligt att veta det, att gå ut med nästa läger entusiatiska underbara ungar och veta att jag inviger dom i nånting som dom kommer att älska men som är så farligt.
Ungarna hade dock en otrolig förmåga att bearbeta vad som hänt (några var på plats där uppe och red ponnydebutant) de resonerade om hur farligt det var att åka bil, gå över gatan och att få sin kick genom ridningen håller många borta från kicken av droger och annat.
Så klumpen i magen försvann trots allt när man såg deras lyckliga miner där ute på terrängbanan....
Men visst önskar man ibland att dotter blev hoppryttare istället, har tagit upp det nån gång och fått till svar - e du dum eller ?

Det är mitt eget fel att jag tävlar fälttävlan, eftersom jag började med sporten efter resonemanget "i **-ig, alltså mvsA är banhoppningshindrena bara 120, och det vågar till och med lilla jag mig över (har otrolig banhoppnings-hinder-fobi), och dressyren är ju inte såå svår (jag skulle bara vetat hur ovillig min häst är att göra snygga vänster-slutor, dom ser mer ut som förvända höger-öppnor :D) och jaja... det där med terrängen får vi väl på köpet"... och nu skulle jag inte kunna rida bara banhoppning eller (ve och fasa) dressyr...
Mamma stöttar också otroligt och har blivit riktigt drivande (även om det var jag som drog in henne i sporten), och vi pratade mkt om vad som hade hänt när vi hade haft den "svarta veckan" här nere med både Anke och Tina :cry:

Hur kan jag som mamma uppmuntra och/eller tillåta mina flickor att hålla på med ft? :crazy:

Länk till senaste (?) olyckan

Frimärkssamling verkar mycket lugnare :eek:

Du skulle gjort som jag....skaffat dig enbart pojkar!:devil:

Då hade du sluppit dåligt samvete för nån annan och glatt kunnat tävla vidare själv....;):banana:

Skämt åsido...sluta på fullt allvar att läsa såna artiklar. Det hjälper ingen och man blir bara illa till mods. Jag håller fullständigt med den som tidigare sa att det blivit så många utövare som inte riktigt har "huvudet" med sig i alla situationer och då blir det fler olyckor med ibland döden som utgång. Sen förekommer givetvis rena olyckor, som t ex i Bollnäs, och det kan man ju aldrig förebygga. Men det KAN ju lika gärna hända en olycka när man rider ut i skogen.

Tack! onekligen så är där fler skyldiga. Gör det lite enklare för mej att tänka. :)

Nightrunners_noya (som lånade ut hästar i början och alltid peppar), dinosaur (säkerligen mest skyldig eftersom hon lämnade Flickan till oss) och Olgaklara som faktiskt sålde Flickan till Dinosaur så hon är indirekt skyldig fast sen har hon ju peppat och haft sej så skyldig är hon. :rofl:

Flickan är hästen som lärde Olgaklara en massa... :devil:

sen får vi inte glömma Lines roll. Norskan som kom som en vind och peppade och gav en massa "tro". Utan henne så hade det varit platt..

Det innebär att jag som mamma inte har någon som helst skuld till att de börjat/fortsatt så jag kan gå ut till 26-åriga Flickan och berätta att hon inte heller behöver vara orolig. Det är hennes fd ryttares fel..:idea:

:eek:

Ja det är ju klart att det blev mitt fel nu.

Fast å andra sidan så är det ju okej, skyll på mig jag skyller på Flickan och Boj :devil: (även om Flickan ville vara banhoppningshäst :angel:)

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 382
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 742
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24