Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Alltså är 10 ug 0,0001 gram? eller är de jag som är helt vimsig?
Och 0,001 mg?
JAg försöker nämligen förtydliga innehållet i homeopatmedelen några hästar i stallet får som tillskott. Dock använde dom sig av både mg, g och ug i innehållsförtäckningen samt i ml/dag vilket blev ganska rörigt.
Men ju mer jag luskar i innehållet ju mer skepptisk blir jag till att det innehåller något överuhuvud taget.
JAg tänkte beräkna hur mycket det skulle ha kostat att ge samma mängd tillskott från traditionella fodertillskott i stället för att lägga ut flera 1000 lappar på pullver utefter vad en håranalys påstod saknades i hästen.
Dessutom innehåller pullvren 90-95% laktos.
Men de kan väl inte hästar bryta ner eller?
HUr blir det då med vitaminerna och mineralerna igentligen?
Ska bara förtydliga mej att jag inte ger mina hästar detta.
Det är ju det som är vitsen med homeopatmedicin.
Den ska vara väldigt utspädd.
Man kan inte jämföra homeopatmedicinering med annan medicinsk behandling.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.