Sv: Formler

Alltså är 10 ug 0,0001 gram? eller är de jag som är helt vimsig?:rofl:
Och 0,001 mg?:rofl:

JAg försöker nämligen förtydliga innehållet i homeopatmedelen några hästar i stallet får som tillskott. Dock använde dom sig av både mg, g och ug i innehållsförtäckningen samt i ml/dag vilket blev ganska rörigt.

Men ju mer jag luskar i innehållet ju mer skepptisk blir jag till att det innehåller något överuhuvud taget. :devil:

JAg tänkte beräkna hur mycket det skulle ha kostat att ge samma mängd tillskott från traditionella fodertillskott i stället för att lägga ut flera 1000 lappar på pullver utefter vad en håranalys påstod saknades i hästen.
Dessutom innehåller pullvren 90-95% laktos.
Men de kan väl inte hästar bryta ner eller?:confused:
HUr blir det då med vitaminerna och mineralerna igentligen?

Ska bara förtydliga mej att jag inte ger mina hästar detta.;)

1 ug är en miljondels gram (6 decimalförflyttningar)
1 mg är en tusendels gram (3 decimalförflyttningar)

Alltså, 1 ug = 0,001 mg = 0,000001 g
och 10 ug = 0,01 mg = 0,00001 g

Och 1 g = 1000 mg = 1 000 000 ug

Det är ju det som är vitsen med homeopatmedicin.
Den ska vara väldigt utspädd.
Man kan inte jämföra homeopatmedicinering med annan medicinsk behandling.

Men detta innehåller ju endast liten del B vitamin och 99,9% Laktos som en häst inte kan ta till vara på.

VAraför skulle detta vara så mycket bättre?

För övrigt har det inte hänt ett dyfft.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
7
· Visningar
611
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
474
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka