Förmaksfladder

Han är inte den första som slagit om efter en påse dropp men att bara uttorkning skulle vara orsaken till ett flimmer/fladder känns osannolikt. Det kan finnas så många orsaker till att man drabbas av flimmer/fladder så det går inte att spekulera i över nätet.

Jag ser att ni fått rådet att söka vård efter 48 timmar och tänkte att jag vill förtydliga att om man inte står på blodförtunnande (betablockerare är inte blodförtunnande utan sänker bara pulsen) så vill man göra en eventuell elkonvertering inom 48 timmar efter symtomdebut pga risk för proppbildning. Så det kan vara klokt att söka vård lite innan det har gått 48 timmar men man behöver ju inte slänga sig i en ambulans direkt vid första symtom. Man kan också tänka på att om det blir aktuellt med en elkonvertering så ska man vara fastande inför den, så man kan ju hoppa över att äta middag precis innan man kör till akuten så kanske man kortar väntetiden något.
Tack, bra att veta!

Har en bekant som har flimmer och medicineras för det. H*n har fått starta om hjärtat 3-4 gånger för att det inte gett sig med bara medicin.

Tack, jag är medveten om vad flimmer är, även jag har nära anhöriga. Men du behöver inte skrämma upp TS i onödan när mannen uppenbarligen redan fått en bedömning av vården och blivit remitterad.

Skrämma upp? Det är inget att gå med länge utan det behöver behandlas om det inte går över självt.

Skrämma upp? Det är inget att gå med länge utan det behöver behandlas om det inte går över självt.

Det finns många som lever med kroniskt flimmer utan att ha några större bekymmer med det. Första gången man får flimmer bör man absolut söka vård men sedan beror det väldigt mycket på hur behandlingsstrategin ser ut vad man ska göra när man känner av flimret. Det är inte ovanligt att man inte behöver söka vård för sitt flimmer men då ska man ju vara utredd och ha en fastställd plan för det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
698
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 104
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar