Ainon

Trådstartare
Uno har blivit förkyld tror jag

Snörvlar en del, kommer ibland "attacker" som låter som när småpojkarna drar in snoret genom näsan till munnen unnan de spottar , och fnyser ut genomskinlig vätska (som vatten) ur näsan.

Finns det något man ska göra? Förutom att hålla han varm och torr vilket jag antar är brukligt.

Ska försöka komma från till veterinären imorrn (telefontiden har redan varit idag) men de här i staden är värdelösa, bara 1h telefontid per dag och inget kösystem så det är omöjligt att komma fram nästan :crazy:
Får kanske ringa till den i Luleå istället, om det nu inte blir bättre så ska vi ändå upp till Luleå på torsdag...

Senast ändrad:
Sv: Förkyld

En fundering till

När era hundar är krassliga, lämnar ni de ensamma då?
Mina kursare tycker jag är fånig som inte kommer idag för att "hunden bara ju fått lite snuva". Men det känns bäst för mig att stanna hemma, skulle jag gå skulle jag dessutom inte kunna koncentrera mig utan vara konstant orolig att han kvävs till döds eller nåt :p

Nikita var förkyld för inte så länge sen. Snorade och bubblade ur näsan på henne. Det gick över på ett par dagar utan att jag behövde göra något.

Och ja, när hon var förkyld lämnade jag henne hemma. Dock lämnar jag de inte vid magsjuka. Inte så kul att få hella lägenheten nerskiten...

Uno har blivit förkyld tror jag

Snörvlar en del, kommer ibland "attacker" som låter som när småpojkarna drar in snoret genom näsan till munnen unnan de spottar , och fnyser ut genomskinlig vätska (som vatten) ur näsan.

Finns det något man ska göra? Förutom att hålla han varm och torr vilket jag antar är brukligt.

Ska försöka komma från till veterinären imorrn (telefontiden har redan varit idag) men de här i staden är värdelösa, bara 1h telefontid per dag och inget kösystem så det är omöjligt att komma fram nästan :crazy:
Får kanske ringa till den i Luleå istället, om det nu inte blir bättre så ska vi ändå upp till Luleå på torsdag...

Kan ju tänkas att det är noskvalster också. Men veterinären kan ju ge dig råd och tips...

Jag lämnar mina hundar om dom är förkylda. Men skulle dom vara väldigt dåliga skulle jag ta vård av hund ;)

Liknande trådar

Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 612
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025