Förkyld??

S

Stina_Julle

Min häst har börjat snora jättemycket nu. Det rinner jättemycket från båda näsborrarna.. Kan det vara förkylining?

Vad ska jag göra om han har blivit förkyld?
Måste jag tänka på ngt speciellt?

Sv: Förkyld??

Min häst har börjat snora jättemycket nu. Det rinner jättemycket från båda näsborrarna.. Kan det vara förkylining?

Vad ska jag göra om han har blivit förkyld?
Måste jag tänka på ngt speciellt?

Kan vara en förkylning men också a2 som härjar runt i landet nu. Håll koll på tempen.

Jo han äter och dricker ordentligt.. Jag har täcka honom mer än vanligt åxå , då han måste hålla sej varm... eller har jag helt fel?

Njaa.. Nu vet jag ju inte hur varmt det är i norrbotten :p
Eller hur mycket du har din häst ute?

Men extra varm tror jag inte behövs sålänge det är soligt ute. Om hästen är ute på nätterna kanske du kan lägga på ett tunnare täcke.
Och om det blir regnigt eller blåsigt kan du ju ta på ett tunt täcke för säkerhets skull mest.

Hästar är inte redigt som vi människor ;)

Mina hästar har varit förkylda o riktigt snoriga, men utan temp. ökning.
Efter ca. 10 da´r var de helt OK.

Har bara sett till att de har haft frisk luft-öppet så mkt det går o hängde ett täcke på boxdörren- att torka av snoret på:eek:

Ja det är ju kallare i Norrbotten än vad det är i Södra sverige.. Han står ute från 06.30-19-20 ungefär.. Men jag kan inte hänga ett täcke på boxen eftersom att han river ner de :P

Passa bara så att det inte är var som kommer ur näsborrarna, då kan han/hon ha kvarka

precis vad jag skulle säga, håll koll så att det inte är kvarka..
Titta på hästen så att han inte har temp och att det inte är "var" som kommer ur näsborrarna...
Om han har temp så ska du omedelbart ta ut vet...

//Carro

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka