Förkyld katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cabon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 1 959
C

Cabon

För drygt 2 veckor sedan fick jag ta hand om en övergiven kattunge, ca 3-4 månader gammal, då var den avmagrad och förkyld.
Hon var snorig och det rann ur ögonen, ena ögat slutet men åt mat, lekte och avföringen var normal samt ingen feber. Jag har kollat med vet. och det hela klassades som en vanlig förkylning.
Finns det någon som har en bra kur mot förkylning på katt?
Hon har även tappat en hörntand, igår, gör dom det vid en viss ålder och hur gammal kan hon vara i så fall?
Jag har haft många katter genom åren men aldrig någon som blivit förkyld. enligt vet. är det ändå vanligt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var värst vad allt blev konstigt i världen helt plötsligt… Och ungefär precis strax efter skiten träffade fläkten i det här landet...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet... 2
Svar
32
· Visningar
5 498
Senast: kratbran
·
Katthälsa Min 16 åriga katt bor hos mina föräldrar. Hon blir alltid lite depp dom första dagarna dom åker utomlands. Så jag trodde det den här ggn... 2
Svar
32
· Visningar
2 770
Katthälsa Veterinären har sett en diffus förändring på en lunga på min katt. De sa att det kunde vara astma, lunginflammation eller just det... 2
Svar
21
· Visningar
4 152
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar