Förklara, snälla!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Unlocked
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 793
U

Unlocked

Hittade en häst som jag blev mycket intresserad av men så stod det "Vet.bes ua, men har några småfynd på röntgen (klass II-III)" vad menas med det?

Sv: Förklara, snälla!

Jag vet ju vad Vet.bes ua betyder, men försod inte "klasserna"? Någon annan som vet kanske? :confused:

Sv: Förklara, snälla!

Ring och prata med veterinären som utfört besiktningen. Åtminstone jag hade velat veta EXAKT vad de hittat, inte bara klassificeringen av fynden.

Eventuellt hade jag bett någon annan veterinär titta på plåtarna för ett andra utlåtande (veterinärer kan läsa plåtar VÄLDIGT olika)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 690
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka