Förklara mitt konstiga fenomen!

bettysmatte

Trådstartare
Det blir ofta imma mellan rutorna på ett av mina fönster (rutan har en spricka i ena kanten längst upp, så förmodligen därför), OCH då framträder alltid mönstret som syns på bilden. Som en liten "stege"... Fönstret har putsats emellan några gånger sedan vi flyttade in, men det ändrar inget. Varför blir det så :confused: 🤪 ??
20220306_172122.webp
 
Jag har ett mönster som framträder sådär på min bakruta på bilen, jag tycker det ser ut som en ryggrad :laugh:

Min mamma har på sin bil på en ruta, men det kan jag mer tycka ser ut som märke efter en sån ”sugplopp” som man har för att sätta dit rutan med.

Kan dock inte förklara varför det sitter kvar… och lite konstigt på en fönsterruta också 🤔
 
Jag har ett mönster som framträder sådär på min bakruta på bilen, jag tycker det ser ut som en ryggrad :laugh:

Min mamma har på sin bil på en ruta, men det kan jag mer tycka ser ut som märke efter en sån ”sugplopp” som man har för att sätta dit rutan med.

Kan dock inte förklara varför det sitter kvar… och lite konstigt på en fönsterruta också 🤔
Wow - intressant att vi har samma..... :eek::D
 
Nyfiken fråga som är OT... vad heter blommorna och vad är kvisten som sticker upp, en del av blomman?
 
Hittade sån på jobbet och snodde skott när jag gjorde de fina i krukorna, hoppas på att de överlever, de var eftersatta o h törstiga. :)
Ja, de dricker faktiskt rätt mycket har jag märkt. Men verkar klara sig även om de torkar ut rätt rejält ibland :) ! Jag fick dessa två + en annan suckulent i en gemensam kruka vid jul 2020. Sedan planterade jag om dem, och de har klarat sig fint sedan dess.
 
Ja, de dricker faktiskt rätt mycket har jag märkt. Men verkar klara sig även om de torkar ut rätt rejält ibland :) ! Jag fick dessa två + en annan suckulent i en gemensam kruka vid jul 2020. Sedan planterade jag om dem, och de har klarat sig fint sedan dess.
Då får vi hålla tummarna för både de på jobbet som nu får lite kärlek av mig och mina snodda skott- mamma fick det ena och jag tog det andra (som dottern glömde ute på balkongen i ett glas med vatten... i flera dygn... i minusgrader....:arghh::arghh:). :)
 
Nyfiken fråga som är OT... vad heter blommorna och vad är kvisten som sticker upp, en del av blomman?
Alltså @Enya, kan du ha varit SYNSK.... :eek::nailbiting::D??? Du frågade efter "pinnen" som stack upp på bilden, dvs den som tillhör orkidén bredvid. MEN kolla, nu har växten fått en egen pinne :eek: !! Vad tror ni, ska det månne bli någon typ av blomma där???? Jag är SÅ nyfiken :) !

växt.webp
 
Alltså @Enya, kan du ha varit SYNSK.... :eek::nailbiting::D??? Du frågade efter "pinnen" som stack upp på bilden, dvs den som tillhör orkidén bredvid. MEN kolla, nu har växten fått en egen pinne :eek: !! Vad tror ni, ska det månne bli någon typ av blomma där???? Jag är SÅ nyfiken :) !

Visa bifogad fil 87645
Japp. De blommar om de trivs. :)
blomman är inte mycket att hurra för men man blir glad.
 
Alltså @Enya, kan du ha varit SYNSK.... :eek::nailbiting::D??? Du frågade efter "pinnen" som stack upp på bilden, dvs den som tillhör orkidén bredvid. MEN kolla, nu har växten fått en egen pinne :eek: !! Vad tror ni, ska det månne bli någon typ av blomma där???? Jag är SÅ nyfiken :) !

Visa bifogad fil 87645
Så häftigt! Älskar blommor som inte är sådär vanligt blommande och tråkiga :D Kan du inte ta bild på den när den slagit ut?

Mitt skott dog tyvärr. Får hoppas jobbplantorna ynglar av sig snart igen :) De verkar i alla fall må lite bättre nu när de får bättre plats i krukorna och fått vatten lite oftare än aldrig. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp