Förhudskatarr

Arwyn

Trådstartare
Hunden jag är dagmatte åt har fått förhudskatarr. Han har fått en tid på kliniken, men det är ganska lång väntetid. Ägaren har pratat med en privat veterinär, som säger att det inte är nödvändigt att åka till kliniken, utan han kan behndla själv genom att tvätta med jod och ge honom c-vitamin. Jag propsar dock på att han ska åka till kliniken ändå.

Vad tror ni? Jag har ingeen som helst erffarenhet av den här sjukdomen, någon som har några vettiga rader att tillägga?

Sv: Förhudskatarr

när min hund har haft en släng av detta, har jag själv rengjort, och det har blivit bra.

Min hund har haft det. Jag gjorde som det stod i apotekets hund-bok (den där boken där det står hur man sköter om olika åkommor hunden kan ha, minns inte exakt vad boken heter :o ) - dvs jag köpte jodopaxlösning (Jodopax Hud & Sår) och en spruta och tvättade rent och sprutade in lösningen under förhuden varje dag i en vecka, sen verkade det vara borta. Jag försökte köpa Hibitane creme som det stod i boken att man skulle använda, men apotekspersonalen sa att den hade slutat tillverkas, så då tog jag Jodopaxlösningen istället och det verkade ju gå lika bra.

Aight, tack för svaren!
Kom på att det kanske redan fanns trådar om detta, och mycket riktigt så hittade jag bra svar när jag bara använde sök-funktionen... :o

Hej!
Min hund har oxå haft detta & jag har spolat med kolloidalt silver
läs mera om det här: www.lon-silver.com
Det har funkat jättebra har även det till små sår & öronsvamp det går att ha till allt även till människor.

Liknande trådar

Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Corax
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 221
Senast: Halali
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
13 840
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 853
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar