stjarnhimmel
Trådstartare
”Vi garanterar den perfekta passformen för varje kvinna.”
Så skriver ett företag- Twilfit- på sin hemsida. Även i reklam som syns nu pratar de om de har den perfekta passformen för varje kvinna. Detta är ett företag som största storlek på omkrets på BH är 100 och storlek på kläder är 48.
Företag får ju ha vilka storlekar de vill men jag tycker det är dubbelmoral med företag som vill marknadsföra sig som att ha något för alla kvinnor när man faktiskt inte har det. Ingår inte tjocka kvinnor bland ”alla kvinnor”? Jag gissar att det låter bra att säga att man som Twilfit skriver ”gör ett ställningstagande för att kvinnor ska få se ut som de vill och inte påverkas av modeindustrins bild.” Men jag blir så trött på företag som ska marknadsföra sig som något de inte är.
Jag ställde denna fråga i deras chat och deras kundtjänst beklagade att jag inte kunde hitta något. Jag funderar på att ringa deras marknadsföringsavdelning- hade varit intressant att höra vad de sa.
Från deras hemsida;
CHANGE Sisterhood är en revolution. Det är ett ställningstagande. Det är för alla oss som är trötta på att försöka passa in i modeindustrins bild av hur en kvinna SKA se ut. I Change Sisterhood står vi enade i vår tro på kvinnors rätt att se ut på en miljon olika sätt, och att de alla är lika bra!
- och viktigast av allt: Kvinnor som vill ha kläder som PASSAR DEM och inte kläder som de måste knöla sig IN I!
Så skriver ett företag- Twilfit- på sin hemsida. Även i reklam som syns nu pratar de om de har den perfekta passformen för varje kvinna. Detta är ett företag som största storlek på omkrets på BH är 100 och storlek på kläder är 48.
Företag får ju ha vilka storlekar de vill men jag tycker det är dubbelmoral med företag som vill marknadsföra sig som att ha något för alla kvinnor när man faktiskt inte har det. Ingår inte tjocka kvinnor bland ”alla kvinnor”? Jag gissar att det låter bra att säga att man som Twilfit skriver ”gör ett ställningstagande för att kvinnor ska få se ut som de vill och inte påverkas av modeindustrins bild.” Men jag blir så trött på företag som ska marknadsföra sig som något de inte är.
Jag ställde denna fråga i deras chat och deras kundtjänst beklagade att jag inte kunde hitta något. Jag funderar på att ringa deras marknadsföringsavdelning- hade varit intressant att höra vad de sa.
Från deras hemsida;
CHANGE Sisterhood är en revolution. Det är ett ställningstagande. Det är för alla oss som är trötta på att försöka passa in i modeindustrins bild av hur en kvinna SKA se ut. I Change Sisterhood står vi enade i vår tro på kvinnors rätt att se ut på en miljon olika sätt, och att de alla är lika bra!
- och viktigast av allt: Kvinnor som vill ha kläder som PASSAR DEM och inte kläder som de måste knöla sig IN I!