Föreningar ska betala lika

Ska tamigsjutton skicka det här till vår kommun
Här konkurrerar inte ens ridklubbarna på samma villkor :cool:

Håller du till i min kommun?;)

Skämt åsido, bra att fler får upp ögonen för detta. "Min" ridskola har sökt bidrag i över ett år utan att ens få ansökan handlagd, samtidigt som en annan ridskola har fått 3,5 miljoner i bidrag under samma år plus får behålla alla intäkter från uthyrning av anläggningen... Vad är skillnad? Jo kommunen äger ena lokalen och inte den andra.... så jäkla pissigt.

Håller du till i min kommun?;)

Skämt åsido, bra att fler får upp ögonen för detta. "Min" ridskola har sökt bidrag i över ett år utan att ens få ansökan handlagd, samtidigt som en annan ridskola har fått 3,5 miljoner i bidrag under samma år plus får behålla alla intäkter från uthyrning av anläggningen... Vad är skillnad? Jo kommunen äger ena lokalen och inte den andra.... så jäkla pissigt.

Ja, pissigt är ordet
Här har ridskolan på den kommunalt ägda anläggningen hyresfritt OCH får driftsbidrag + att kommunen byggde ett ridhus för 15 000.000 kr.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Företag Keps, Hoodie och T-shirt med Stallets/Föreningens logga. Vi är ett företag som designar och trycker kläder. Vi är samtidigt verksamma i...
Svar
0
· Visningar
2 305
Senast: Pressit
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 256
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vimmerbyortens Ryttarförening har återigen hamnat i ekonomisk knipa. I ett brev till kommunen, där man vädjar om ett nytt akut lån...
Svar
1
· Visningar
602
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Eksjö kommun delar ut nära 700 000 kronor i investeringsbidrag till diverse föreningar. Störst bidrag beviljas Eksjöortens...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur