Före och efter bilder

a_c72

Trådstartare
Krutrök
Dagen efter han "landade hos oss" 12 augusti
PICT0005.jpg

Första turen i vagn i Flarken 30 augusti
kra.jpg

13 oktober
Krutrk13oktober001.jpg

27 november
SarariderKrutrk006.jpg

Underbart NYFIKEN
Super POSETIV till ALLT i arbetsväg
Har små drag av DAMP när han står uppbunden.. Leter HELA tiden efter nått att fippla med mulen på eller i..
SMART

Ogillar att STÅ STILLA när man börjat rida honom..
I körningen har vi hunnit längre och har NÄSTAN jobbat bort alla de tendenserna...

ÄLSKAD av ALLA som ser honom... Å han är MIN MIN MIN lilla skrot Nicklas..

Anna-Carin

Sv: Före och efter bilder

Väldigt fin han har blivit :D :love: !
Skulle kunna tänka mig ta tåget och stjäla han i hagen från dig :angel:.

Det är väl en kalblods travare ? :o Tycker nästan han liknar en liten grövre friser när han kröker på nacken...
Mycket vacker är han :love:!

Mvh
Emma

Tackar tackar :D:D

TYVÄRR skulle de nog vara väldigt lätt att stjäla liten Krutrök eftersom han är såå nyfiken och går fram överallt osv..
Men.. han är MIN MIN MIN.. Okey då sambon står också som ägare..

Å nordistravare är han. Men han har den sämsta brännmärkningen jag någonsin sett..
Född 93-06-06

E MÖLLEBOS JERKER

U H.A.MINETTA

Anna-Carin

Han är så fin :love: ! Tack för länken :) .

Tåget tar runt 8 h till dig :rofl: Så han försvinner inte i natt i allafall :devil:..

Mvh
Emma

Stänger in honom i stallet i morgon natt då...
Å sen så får han definitivt följa mig upp på jobbet..
Vi ska träna på tisdag eftermiddag så...
Rolf blir nog MYCKET besviken om inte min lilla sötis kommer då

Anna-Carin

Typiskt också :rofl: ! Men då tar jag det till sommaren istället :angel: ! Då kan jag rida hela vägen hem... Funkar ju alltid i alla dem där hästböckerna :rofl:..

Mvh
Emma

:angel::angel:

Tror inte Krutrök trivs i södra sverige:angel::angel:

Krutröksosten tillverkas ju dessutom här i västerbotten....:banana::banana:

Ser framför mig jag och Krutrök i sommar i Osthindret i Villvattnet.. Helt klart...

Anna-Carin

Kapar tråden lite... kan inte fler lägga in före o efterbilder på sina körhästar här?:d

Här är en av mina...:)

Sånt är kul:)

Mitt ena sto 7 år köpte henne i april i år...

Premiärturen med nyinköpta flakvagnen:)

Ännu fet o bedrövlig på sommarbetet...

Oktober strax innan klippning...

Tömkörning...

ridning...

Historien om henne: hon ägdes ca ett halvår av en kvinna som var livrädd för hästen. Enligt den kvinnan var hästen inte körbar, knappt ridbar o stressad o allmänt dum. Hovsprickor fram så bedrövligt så fy... Vi visste att häste var körd eftersom vi sett bilder på henne körd...

Vi åkte o tittade på henne o tog med henne hem samma dag. Hon fick nya skor o vi började prova vad hon kunde. Kanonsnäll o trygg i det mesta! KUL!! Körningen var hon stressad i anspänningen o igångsättningen o fet så selen spändes ut till max o ändå var gränsfall tight... nu har vi spänt in ett antal hål o nu sitter saker som de ska. Fet så det var väl 5 cm fläsk över revbenen, oborstad med en svans i en enda stor tova...:(

Nu är hon blank o frisk, muskerna börjar sätta sig, pigg o framåt, ohalt o körs flera ggr/vecka! Kan ridas i vanlig grimma osv...

Tja jag har ju sagt det förut... men han är så vacker din lille Krutrök! Och han (och du) verkar så ruskigt duktiga. Jag hoppas att jag och Tom kommer i närheten en vacker dag.

Kallblodstravarna är ett härligt släkte, de jag har kommit i kontakt med i alla fall. Jag har kört några stycken som finns i samma stall som Tom och det är häftigt att de är så himla snabba de små liven. Efter att ha kört Tom känns det som om vagnen flyger fram när man hamnar bakom lilla Granfaksa eller någon av de andra travarna ju.

Men jag har ändå allra helst utsikt över min favoritrumpa när jag kör! Jag har inte så bråttom :angel:

Tackar tackar..
Ja Krutrök ÄR vacker och duktig!:love::love:
Jag.. hmm ja försöker i allafall..

Ska försöka fota lite nu under jul när jag kör. Även om de är med TRÅK ROCKARDEN. Fast just nu är det mest bara blankis överallt

Anna-Carin

Om du tycker att din rockard är tråkig är det bara att säga till så betalar jag frakten till mig... jag letar ju rockard till Tom men hittar inget vettigt...:angel: Din såg alldeles utmärkt ut för att vara en sådan där som inte kostar 20 papp.

Tom ryms INTE i den rockarden i allafall!

Halva rockarden kommer ifrån dina trakter ju... Så de är en välberest rockard detta.. Den kommer från Fenton.. Fast när den kom därifrån såg den lite annars ut.. Efter att ha blivit dragen av en tinkerkorsningsdam som nu vilar på de evigt gröna så fanns det inget kvar av skacklarna på den...

För att vara just ROCKARD så är den väldigt bekväm att åka i men... de känns lite trist när man är bortskämd med maratonvagnen..

Anna-Carin

Nej inte I men kanske framför :p

Hihi fast du menar väl att han inte får plats där heller... och det har du säkert rätt i. Men jag vill ha en rockard ju! Med bilhjul och svängel och högt säte... men det är ju mycket man vill ha! Speciellt när det kommer till selar och vagnar.

Ge Krutrök en julpuss från mig!

:angel::rofl:

:idea:Kanske skulle vi sätta Tom i vagnen så Krutrök fick jobba lite??
Lägger GENAST till ett krav på din önskelista.. Eftersom jag fått backa tillbaka i min utrustning nu i väntan på fixad mara..
FJÄDRING!!!! Oj oj oj va bekvämt de är att ha sån! Min 2 sitsiga rockard är HÖG och har svängel den är nästan en PLÅGA att köra men vad gör man inte när folk ber snällt..

Håll koll på blocket! Tycker de verkar finnas hur mycket annonser som helst.. OM inte annat så går de ju att bygga om en vanlig rockard om man är lite händig
Ska julpussa Krutrök från dig!!

Anna-Carin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka