förbereda innan tävling

Sv: förbereda innan tävling

ok om håren skulle vara så långa att de når ner till bommarna när hästen hoppar, men det är väl inte särskilt troligt? eller varför tycker du att det inte är särskilt optimalt? du rycker ju knappast bort morrhåren från katten, eller hur?

Sv: förbereda innan tävling

apocalypsze skrev:
ok om håren skulle vara så långa att de når ner till bommarna när hästen hoppar, men det är väl inte särskilt troligt? eller varför tycker du att det inte är särskilt optimalt? du rycker ju knappast bort morrhåren från katten, eller hur?

Måste bara påpeka att jag absolut inte rycker bort dem, min chefs hästar rakar vi mularna på inför tävling och min egen häst brukar jag trimma ner till 1-2 cm med vanlig sax.. Menar bara att det inte varit 'optimalt' / tillhört det vanliga med 6cm skägg där jag varit o det jag sett i min dar (gäller alltså tävlingverksamhet på elitnivå) :angel:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka