För tidigt för tävling?

lakrits

Trådstartare
Lite rådfrågning bara........Jag satte igång min dam för två veckor sedan, givetvis i skritt.
OM jag märker att det går framåt och allt är positvit.....är jag hemsk (för tidigt) om jag startar en liten walk ´n trot pleasure med henne då i slutet på mars?

Lakrits/som är grymt sugen och ett tillfälle dykt upp

Sv: För tidigt för tävling?

Lägger till en fråga också...
Vad kan ingå i en trail beginners?

tycker inte jag, känner du att hästen blir trött så kan man ju alltid avbryta? det brukar ju inte vara alltför långa W&T:arna..

Trail beginners vet jag inte hur de brukar vara, men jag har sett en Trail W&T i en propp...

när hade du tänkt starta?

Jag tycker det är helt ok. Oftas blir ju tävlingarna mer psykiskt jobbiga än fyskiska för dem. Är det SWRs D-tävling i Vartofta du ska till?

Tack......jag är så grymt sugen och jag tror att vi ska kunna fixa en walk´n trot. Det vore kul att äntligen komma iväg.

Hon har ju varit uppe i kondition tidigare och blivit riden så det låter inte som om du tävlar för tidigt. Du känner ju din häst och skulle ju genast märka om det blir för tufft.

Lycka till! Kul att du känner dig redo för tävling:bow:

Tack så mycket......redo och redo men nån gång måste ju vara den första :p

Ja..jag tror hon kommer fixa det. Redan nu efter två veckor känns hon mycket fin. Bakbensaktiviteten är riktigt bra och bjudningen likaså men visst är det mycket att jobba med men det är ju bara en "prova på" och då är det ju tillåtet att göra bort sig lite ;)

Jo, på de bilder som du har lagt ut förut har ni sett fina ut. Det kommer säkert att gå bra!

Tycker inte att du e hemsk alls, detta kommer ni att fixa med galans! :)

*kl*

Tack alla för erat stöd...jag "plockar" i hop det och stoppar in det i innerfickan och tar med mig till "tävlingen" :bow:

hör av dig jag vill komma och titta! Inte bara för att du e me kan va kul att se. Kan man rida ponny fast man är vuxen jag vill oxå va med. Min criollo fixar inte alla människor i ett ridhus. Då tror han att dom ska komma och ta han och blir helt okonsentrerad stackarn han har såna men antagligen. Hör av dig som sagt lycka till.:bump:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
6 192
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 761
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar