För lång? Vad passar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

JULILA

Jag har inte riktigt koll på alla maxgränser för längder och vikt på ponny. Jag själv är 1,67 och väger 53kg och jag har slutat växa, har varit 1,67 i två och ett halvt år nu, jag är 14 o fyller 15 i september. Kan jag skaffa D-ponny? Eller ska jag skippa ponnyåren o gå direkt till stor häst ? :confused:

Har ridit en extremt söt, liten D-ponny (1,42) väldigt länge och även tävlat lite. Han är blandning mellan fjording och arab. Ganska lätt i typen men ändå rätt rubust. Är jag förstor ?

Svar. :rofl:

Sv: För lång? Vad passar?

Jag skulle verkligen inte säga att du är förstor!
Är själv 161 och väger runt 50 kg och har en liten D-ponny (142,5cm) utan problem!!:love:
Dock är ju mina ponnyår förbi.

Tycker du om ponnyn och det inte känns vingligt när du rider,
(det är ju lite olika beroende på hur man är byggd i sin längd),
så tycker jag att du kan köra på den!:bump:
Förstor är du verkligen inte!!

Är typ lika lång som du (1.68) och väger lika mkt. Men jag hade nog köpt en häst mellan 1.50 - 1.55 kanske?! Tycker jag är ganska lagom för mig. Sen så beror det på hur hästen är byggd, en häst på 1.55 kanske är mest lång på benen och då kan man se för lång ut ändå.
Så det är jättesvårt att säga..

Hej, välkommen till bukefalos! :bow: Bukefalos har ett stort diskussionsforumsarkiv.

Om du tittar under fritidsridning och använder sökfunktionen, så finns det ett STORT antal trådar som tar upp frågeställningen, längd och vikt hos ryttare, samt storlek hos häst.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan *BABBEL* Hej, nu är det så att jag ska skaffa häst, har aldrig ägt en häst förut, men har ridit i ungefär 10 år. Jag är dock ganska...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: nothalfbad
·
Hoppning Har fått erbjudandet att rida en D-ponny hingst [ej godkänd ännu] på 4,5 år. Han är inhoppad och de söker nu någon duktig som kan/vill...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Toker
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 787
I
  • Låst
Träning Känner att jag vill ha ett snabbt svar, därför skriver jag en tråd här. Någon som vet hur reglerna för clera round tävlingar är ...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30