För gammal

Lilla

Trådstartare
Har tagit styrka till mig(Gruvat mig eftersom en tidigare katt blev så dålig) och bestämt att min okastrerade hona ska kastreras. Men hon är åtta år. Är det för gammalt/för sent?
 
Sv: För gammal

Min kæra goa gamla Såfin var åtta då hon kastrerades. Hon hade fått ungar, men den sista var missbildad och det blev något kvar inne i henne så hon fick livmodersinflammation. Først fick hon en två antibiotikakurer och sedan blev hon kastrerad. Jag fick stødmata ungarna med mjølkersættning. Såfin fick vara instæng de førsta två veckorna efter operationen, det gillade hon inte! Men hon klarade det fint, inga komplikationer. Hon blev inte dålig alls. Hu ær hon dubbelt så gammal och fortfarande i fin form.
 
Sv: För gammal

Åtta år tycker jag inte är gammalt. Hon kan ju ha 10 år kvar. Jag har kastrerat flera före detta avelshonor vid 8-10 års ålder utan problem. En förutsättning är förstås att hon är frisk.
 
Sv: För gammal

Jag hade en jourhemskatt som kastrerades vid 8 års ålder, hon var ovanligt kry direkt efter ingreppet och ville hoppa upp på stolar och busa runt.
Åtta år ingen ålder egentligen så jag tror lugnt du vågar kastrera henne.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
643
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp