S
Sassa_S
Sv: För gammal och för talanglös?
Mmm *nickar instämmande* Det är ju precis så. Det är så långt mellan varje lektionstillfälle att jag hinner glömma mycket mellan gångerna. Hur många års ridvana hade du när du tog steget och skaffade egen häst? Var det efter åtta år på ridskola? Själv funderar jag på att skaffa egen häst (och ta hjälp av medryttare och tränare) om cirka ett och ett halvt år. Då har jag ridit i tre år. Är det för vågat tror du? Behöver man mer tid på sig än så?
/Sassa_S
Mmm *nickar instämmande* Det är ju precis så. Det är så långt mellan varje lektionstillfälle att jag hinner glömma mycket mellan gångerna. Hur många års ridvana hade du när du tog steget och skaffade egen häst? Var det efter åtta år på ridskola? Själv funderar jag på att skaffa egen häst (och ta hjälp av medryttare och tränare) om cirka ett och ett halvt år. Då har jag ridit i tre år. Är det för vågat tror du? Behöver man mer tid på sig än så?
/Sassa_S
Du är definitivt inte för gammal. Vi är många som började rida på allvar när vi var mycket äldre än du är nu. Däremot är det svårt att komma vidare när man rider på ridskola en gång per vecka. Jag red i 8 år på ridskola och utvecklades inte mycket under de åren. De sista ridskoleåren var jag också medryttare på en häst och det gav en hel del, genom att jag fick fler timmar i sadeln. Nu har jag haft egen häst i 6 år. Det är inte lätt att lära sig rida som vuxen, men alla kan utvecklas med genom teori och praktik.