Fondue-vilken vätska

aemaria

Trådstartare
jag fick nyligen en kombinerad fritös/fonduegryta (elektrisk) som jag tänkte inviga. Vet dock inte vad jag ska fondua i. Vad brukar ni använda? Olja? Buljong? Vi ska tillaga älgkött och grönsaker.

jag fick nyligen en kombinerad fritös/fonduegryta (elektrisk) som jag tänkte inviga. Vet dock inte vad jag ska fondua i. Vad brukar ni använda? Olja? Buljong? Vi ska tillaga älgkött och grönsaker.
Vi brukar fondua i en blandning av stark oxbuljong och sherry :d
Men det går ju att fondua i olja också

Brukar inte äta fondue, men i de fall jag blivit bjuden har bara buljong varit riktigt gott (olja har varit för oljigt och ost för ostigt).

Vi har två grytor och brukar ha en med olja och en med stark, extrakryddad buljong. Själv tycker jag att buljongen är det som blir godast. Ett tips är att spara buljongen och använda om du ska göra en gryta eller liknande sedan, vi brukar göra det på överblivet kött och grönsaker. :d

Liknande trådar

Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
551
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
794
Senast: Angel
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka