Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kamera.
Hästen måste vara under bevakning konstant när hon är beräknad.
Alltså, antignen får man ha en hage man har utsikt över eller så får man stalla upp på box. Jag skulle aldrig låta stoet föla ute just för att det är svårt att hålla kontroll.
Moffsan, i praktiken gör man det. De två nätterna före fölningen var jag vaken minst 1ggn/timmen. Hon hade samma tecken i 2 dygn, när fölningen väl startade gick hon från noll till hundra på 20 min.
Vet att inte alla svettas eller lägger sig ner men jag vill ändå ha en fölvakt som säkerhet ifa hon gör det, kör gärna med både hängslen o livrem... Första gången för min så jag vet inte hur hon kommer bete sig men hoppas hon visar när det är dags så det blir lättare o veta när man måste vaka extra noga men risken är klart stor att inget märks förrän det väl är dags...det svåra med fölvakt är att inte alla svettas, inte heller alla lägger sig.
så dt bästa är nog att utgå från hur ens sto är. Jag var säker på att min skulle svettas men trodde inte hon skulle lägga sig. Hon är lite oroligare i sitt sätt än hennes kompis som damp ned, drog några krystar så var fölis ute och hon var inte alls svettig.