Fölsjuk....

Mia_R

Trådstartare
Åååååh, jag vill betäcka min "gammelpålla" i år! :bump: :bump: :bump:
Tyvärr så har jag en motsträvig sambo som anser att jag inte är riktigt klok. :o Jag letar sommarbete till lillan och planerar att flytta henne närmare stan till hösten så jag kan hantera henne mer + att jag har då pållan som jag ska köra in är det tänkt + "nya" pållan med sitt oanmälda föl som skuttar omkring i hagen om dagarna.

Hur ska jag kunna motivera ytterligare ett försök med gammelpållan? Att hon är alldeles, alldeles underbar, lillan är underbar och att pållan har ett temperament, hållbarhet och talang som är värd att tas till vara på, vilket även min sambo älskar henne för + alla som känner henne. Vad 17 gör man när åren går och ekonomin och tiden inte vill räcka till? :(

Fixar en god middag med tillbehör t ex av spets ;) och sedan lägger du fram förslaget igen!

Det bästa är ju om du kan hitta någon som är intresserad av att vara delägare till blivande fölisen om du inte är intresserad av att sälja.

Lill / Stall Nöbbeled ( oxå med alldeles för många hästar och lite tid )

:rofl: :rofl: :rofl:

men hur gör man då pojken inte vill veta av ens den urspungliga hästen?
Står på egna ben! :)

Ibland känner man igen sig! Min sambo är inte heller helt förtjust i tanken på att jag har häst, men eftersom hon var först får han snällt finna sig (han har också listat ut att jag skulle välja hästen om jag ställdes inför ett ultimatum!) Min mamma (som fortfarande är ägare till min häst på pappret) har också motarbetat mig angående föl i många år.
Så nu till lösningen!
Jag gjorde en kostnadskalkyl, insåg att jag kanske har råd och tyckte att det räckte. Under en födelsedagsmiddag passade jag på att berätta att jag hade BESTÄMT MIG för att betäcka. När jag väl formulerade mig så blev det ingen diskution!

Kör hårt och stå på dig. Tänk att du kommer ångra dig om din sambo är den som står ivägen för dina drömmar. Ett sådant förhållande kanske inte håller i längden och så står du utan föl...

Till midsommar väntas det föl!

Nja, det funkar nog inte på honom. Jag lagar redan goda middagar lite nu och då och raffset går inte hem hos honom. :o Får nog bli snyftvalsen istället. :cry: Inte för att han låter sig köpa av mina tårar normalt sett och jag skulle aldrig sänka mig så lågt som att grina mig till fördelar, men jag är redan deppig och han tycker synd om mig. :smirk: Hm, han vet att jag har en hel rävfarm bakom vardera örat och han brukar läsa här på buke... Dessutom har han skällt mig för att vara beräknande tidigare, trots att jag inte utnyttjat det för att skada någon. Däremot så tänker jag i flera steg, så jag hade nog varit schackmästaqre om jag satsat lite mer på det. :D

Hua, svårt fall av fölsjuka. Känner riktigt hur det suger i magen. Börjar förstå de som vill ha barn. ;)

Är alla sambor likadana :eek: :eek:

Har nämligen exakt samma problem, dock har jag bara en och sambon tycker det räcker. :crazy:

He,he... kanske det är våra sambor som står för förståndet!?! :D

Det kostar ju trots allt en slant att både tillverka fölet och att behålla det. ;)

Fast min sambo tycker det är okej så sett...även om det är mycket utlaggda pengar så menar han på att sådana summor skulle man ändå slänga på annat onödigt ändå...och när/om man väl säljer ett föl...så kommer de pengarna bra till pass ändå.Ingen förtjänst dock.... ;)

Men det är inte alls kul att ha ett brunstigt sto och dessutom bo i Skåne där det är nära till flera godbitar :(

Sambon påstår att det är viktigare att renovera och jag säger att vi kan ju sälja fölet, problemet kan dock vara att hitta rätt köpare. :crazy:

Det verkar vara ett vanligt samboproblem.... :D

Har samma nämligen... som tur är äger min lilla mamma och jga hälften var i hästarna vilket gör att vi delar på alla kostnader och då även tiden...även om jga har svårt att hålla mig ifrån stallet de dagar jag skulle behöva göra annat. Sambon säger att hade jag haft dem själv ocdå även alla kostnade hade jga fått klara mig utan honom... Skönt å höra iaf att det finns fler med samma problem....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka