Fredag
Trådstartare
Jag ska köpa mig en fölövervakningskamera, men vill gärna ha hjälp med att hitta en som är tillräcklig/lagom, så jag slipper betala en halv förmögenhet.
Ström finns och en router med modem har jag fixat.
Frågan kommer till om man behöver panorering och zoom? Måste väl vara bra att ha? Men vill minnas att någon sa att hästen blev störd då man rör på kamera eftersom den surrar?
Upplösning, räcker 640x480 pixlar, eller behöver man gå upp ett snäpp?
IR är en självklarhet känns det som.
Råd eller kanske t o m tips på modeller som ligger bra prismässigt?
Sen hörde jag om någon vars kamera låg och tog trafik precis hela tiden, och så vill jag ju inte ha det. Den låg uppkopplad mot någon extern server verkade det som, så både bandbredd och trafik snurrade ju konstant som den hade ström (inte bara aktiverades via appen). Hur undviker man sånt???
Med ett kontantkort, hur mkt surf går åt? Beror på upplösningen och hur mycket man tittar förstår jag, men någon av er som har ett eget exempel kanske?
Ström finns och en router med modem har jag fixat.
Frågan kommer till om man behöver panorering och zoom? Måste väl vara bra att ha? Men vill minnas att någon sa att hästen blev störd då man rör på kamera eftersom den surrar?
Upplösning, räcker 640x480 pixlar, eller behöver man gå upp ett snäpp?
IR är en självklarhet känns det som.
Råd eller kanske t o m tips på modeller som ligger bra prismässigt?
Sen hörde jag om någon vars kamera låg och tog trafik precis hela tiden, och så vill jag ju inte ha det. Den låg uppkopplad mot någon extern server verkade det som, så både bandbredd och trafik snurrade ju konstant som den hade ström (inte bara aktiverades via appen). Hur undviker man sånt???
Med ett kontantkort, hur mkt surf går åt? Beror på upplösningen och hur mycket man tittar förstår jag, men någon av er som har ett eget exempel kanske?